14 aankondigingen van de Google Analytics Summit 2013

Gisteren presenteerde Google hun jaarlijkse Google Analytics Summit, waar ze maar liefst 14 aankondigingen deden. Met dank aan searchresult.nl zetten we deze even voor jullie op een rijtje.

  1. Events via Google Tag Manager
    Om zaken als formulieren, links en clicks te tracken hoef je geen aparte code meer te installeren op je site: dit gaat nu allemaal via Google Tag Manager.
  2. Google Tag Manager premium
    Hier zijn nog geen details over bekend gemaakt.
  3. Versimpeld overgang van Google Analytics naar Universal Analytics
    Je hoeft geen nieuwe properties meer aan te maken om over te stappen.
  4. API account management
    Het is straks mogelijk alleen bepaalde Analytics data beschikbaar te stellen via API.
  5. Nieuw acquisitie overzicht
    Een nieuwe vormgeving moet meer inzicht geven in het gedrag in het conversiepad.
  6. Nieuwe segmenten Google Analytics
    Deze werden al gedeeltelijk uitgerold, maar er zit nog meer aan te komen.
  7. Segmenteren op geslacht en leeftijd
  8. Segmenteren op hobbies en interesses
  9. Google Analytics data exporteren naar Google BigQuery
    Alleen beschikbaar als betaalde premium dienst, maar ideaal voor big data analyses.
  10. Doubleclick Campaign Integratie
    Je krijgt straks de mogelijkheid om data uit de Doubleclick Campaign Manager in Google Analytics te gebruiken.
  11. Doubleclick impressies in multi-channel funnels
    Helpt je om in te zien of views van je banners invloed hebben op je conversie.
  12. Google Play integratie
    Statistieken van je apps in de Google Play store kunnen ingeladen worden in Google Analytics.
  13. Analytics Academy
    Google brengt veel meer cursussen om gebruikers te helpen nog dieper in de data te kunnen duiken.
  14. Betere hulpfuncties in Google Analytics
    Ook in Google Analytics zelf zal er meer, en uitgebreidere, hulp beschikbaar komen.

Reacties (1)

Reacties zijn gesloten.