5 e-commerce tips van toeristen

Wat hebben toeristen gemeen met online shoppers? Meer dan je zou denken! Daarom deelt PracticalEcommerce deze 5 e-commerce tips van toeristen.

1. Ze baseren hun keuzes op reviews

De meeste hotels en restaurants die PracticalEcommerce’s Elizabeth Ball de afgelopen maand heeft bezocht hadden positieve, maar niet altijd de absoluut beste waarderingen op Trip Advisor. Toeristen hoeven niet altijd in het nummer één hotel te verblijven, of in het allerbeste restaurant te eten. In plaats daarvan maken ze keuzes gebaseerd op wat hun aanspreekt, en daar helpt een gedetailleerde review bij, in plaats van een breed, nietszeggend zinnetje als “het was super!”.

toerist

Iemand die vaker waarderingen achter laat heeft misschien een bredere ervaring dan iemand die nauwelijks reist (of reviewt). Reviews door stelletjes is meer relevant voor sommigen dan reviews door ouders met kinderen. Men kijkt ook naar de afkomst van de reviewer: iemand die in de buurt woont heeft misschien een andere set aan ervaringen of verwachtingen dan een buitenlandse toerist. Soms is het uitzicht belangrijker belangrijker dan de prijs, of vice versa.

Tip: Je zult soms je bezoekers de mogelijkheid willen geven om product en service feedback te filteren op geslacht, leeftijd, locatie, waardering, frequentie (van aankoop), prijs, formaat, of type gelegenheid.

2. Ze willen vermaakt worden

We reizen om te leren, om onze wereld te ontdekken, om iets nieuws te ontdekken, om iets anders te ervaren.

Een website met dezelfde afbeeldingen, dezelfde producten, en dezelfde tekst helpt klanten niet om iets nieuws te leren.

Je hebt maar een hele kort moment om tot de verbeelding van een bezoeker te spreken. Wat kan je ze laten zien op je website om een gedenkwaardige ervaring te creëeren?

Tip: Biedt een leuk e-book aan, een how-to video, een meme, een wedstrijd, een kans voor bezoekers om hun feedback achter te laten, een forum, live updates via Twitter, of iets dat ze direct kunnen delen of laten zien.

3. Prijs kan een probleem zijn

De meeste toeristen hebben een bepaald budget voor hun vakantie en komen niet graag voor verrassingen te staan die ze niet kunnen betalen.

Zogenaamde goedkope vliegtickets aanbieden is vaak een grote teleurstellingen wanneer deze ogenschijnlijk goedkope tarieven ineens groeien en duurder worden als je baggage mee wilt nemen, je stoel wilt kiezen, maaltijden wilt hebben en verzekeringen, autoverhuur, hotels en dergelijken toevoegt, en dat allemaal nog voor de belastingen om de hoek komen kijken.

Je kunt je website niet promoten als een goedkope website als je hoge verzendkosten rekent, toeslagen rekent voor betaalmethodes en andere van zulke belastingen die zonder waarschuwing bij de check-out komen kijken.

Tip: Verpak je prijzen zo dat ze automatisch gratis verzendkosten hebben (zelfs als dat pas boven een bepaalde prijs is), of probeer een flat rate aan te bieden om een te grote schok te voorkomen.

4. Souvenirs zijn klein en licht

Het is altijd opvallend om souvenirwinkels te zien die groot speelgoed, zware bijzettafel boeken, grote beelden en andere zaken verkopen die niet in je koffer passen. Tenzij je in de buurt woont, wie gaat dat mee naar huis dragen, laat staan in een vliegtuig meenemen?

Ansichtkaarten, prints zonder frame, typisch snoep, theedoeken, juwelen en andere kleine, lichtgewicht artikelen zijn meestal populairder bij mensen die een koffer hebben die niet oneindig groot is.

Tip: Overweeg om artikelen online te verkopen die weinig wegen of die weinig ruimte in beslag nemen. Je kunt deze altijd promoten tijdens de vakantieperiode of de feestdagen voor klanten die geliefden in het buitenland hebben wonen, zonder dure verzendkosten. Waarom creëer je niet een sub-categorie voor lichtgewicht cadeautjes?

5. Informatie moet snel te begrijpen zijn

Veel mensen vinden het minder leuk om in het buitenland te reizen als ze de taal daar niet kunnen lezen (laat staan spreken of schrijven). Ze zijn sterk afhankelijk van gidsen, af en toe een bord in een taal die ze wel spreken, afbeeldingen en de suggesties van vrienden.

Stel je voor dat een buitenlander, die de taal niet spreekt, jouw website bezoekt. Zou zij dan kunnen begrijpen wat je verkoopt? Zou zij het dan makkelijk kunnen bestellen? Is je website geschikt om internationale bestellingen te verwerken?

Tip: Gebruik grote afbeeldingen, valuta conversies, video’s, infographics, cartoons, diagrammen, tabellen, vertaaldiensten of een versie van jouw website in een andere taal die internationale bezoekers helpt om door je website te navigeren. Als je niet buiten je land verscheept, laat ze daar dan niet pas achter komen bij de check-out. Controleer hun IP-adres, geef een lijst van lokale leveranciers of check of je naar hun land verzend op het moment dat ze iets in hun winkelmandje stoppen.

Reacties (1)

Reacties zijn gesloten.