Altijd blijven optimaliseren

Conversie optimalisatie is niet iets dat je even een keer uitvoert om daarna achterover te gaan leunen. Zodra je basis website goed is en je gaat starten met optimalisatie, doe je er goed aan je te realiseren dat je altijd moet blijven optimaliseren. Dit geldt niet alleen voor de grote bedrijven met de grote budgetten, maar ook (en eigenlijk nog veel meer) voor de kleinere ondernemer op internet. “Continous incremental improvement” moet een onderdeel zijn van je werkcultuur.

Zonder continue verbetering zal het gat met de concurrentie (en de grotere bedrijven) in negatieve zin alleen maar groter worden. Het is niets voor niets dat geleerden vaak aangeven zo goed in hun vakgebied te zijn geworden door te leren wanneer anderen niet leerden. In dit artikel een video gesprek van 7 minuten met webanalytics en marketing optimalisatie guru’s Ralph Wilson, Jim Sterne en Bryan Eisenberg over dit fenomeen uit het mantra van het Total Quality Management. Altijd blijven optimaliseren. En geeneens alleen op het web: Jim Sterne geeft terecht aan dat je gewoon eens 2 dagen moet bijhouden wat je allemaal doet als werk om de volgende dag alles wat je kunt delegeren ook te delegeren naar iemand van 10 dollar per uur. Deze routine blijf je natuurlijk regelmatig herhalen.

Always Be Testing
In de video wordt wat promotie gemaakt voor het nieuwste boek van Bryan Eisenberg: Always Be testing. De ultieme gids voor het gebruik van Google Website Optimizer. Sinds de komst van deze tool is het natuurlijk ook voor kleinere bedrijven opeens veel eenvoudiger geworden om inderdaad continue te blijven optimaliseren. Zelf heb ik het boek nog niet gelezen, maar volgens de mensen die ik ken die het wel hebben gelezen is het een aanrader. Momenteel het nummer 1 e-commerce boek bij Amazon! Vanaf het meest recente SES congres een interview met Bryan over zijn boek:

Webinar
Je kunt deelnemen aan een gratis webinar met Bryan op 11 september 2008 via Get Elastic. In dit webinar worden de volgende onderwerpen besproken:

  • Waar en hoe zouden bedrijven moeten beginnen met testen?
  • Hoe zorg je er voor dat de organisatie achter je komt te staan?
  • Wat precies zou je moeten testen
  • Geheimen voor het maximalisatie van het resultaat van tools, mensen en processen in test onderzoeken

Vooruitlopend op dit webinar had Linda Bustos op hetzelfde SES congres een 7 minuten durend interview met Bryan Eisenberg. 76% van de websites blijkt nog niet te testen. Grijp je kans! En oh ja, kopieer dan niet alles wat Amazon doet.

Reacties (0)