Conversie optimalisatie in de praktijk (5): gratisadviseurs.nl

In de optimalisatiecase van gratisadviseurs.nl hebben we 2 experimenten benoemd waarvan we in het vorige artikel een experimentopzet hebben gemaakt met als doel de bounce-rate te verlagen. Dit experiment loopt inmiddels. Om meteen door te pakken naar het 2e doel, het verhogen van de conversie van bezoeker naar vraagsteller, vraag ik opnieuw jullie input.

Wat gaan we doen?

Experiment 2 Doel = Conversie van bezoeker naar vraagsteller verhogen

Optimalisatiekans identificeren
De conversie van bezoeker naar vraagsteller is op dit moment 1%. Dat is erg laag voor een gratis dienst. Het vermoeden bestaat dat de slechte zichtbaarheid van de ´stel een vraag´ optie hier debet aan is.
 
vraagstellen_controle.jpg
De huidige (controle)variant

Hypothesen
We hebben een aantal hypothesen geformuleerd waarbij we elementen uit bovenstaand kader via een multivariate experiment gaan toetsen.

1. Door de ´Vraag stellen?’ titel te wijzigen (in tekst en tekstgrootte) zal de conversie van bezoeker naar vraagsteller toenemen.

titel_vraagstellen_variante.jpg

2. Door de tekst onder de ´Vraag stellen?’ mogelijkheid te wijzigen of weg te laten zal de conversie van bezoeker naar vraagsteller toenemen. 

tekst_varianten.jpg

3. Door in plaats van de klik hier (=call to action) direct een tekstveld (invulveld) te tonen zal de conversie van bezoeker naar vraagsteller toenemen.

invulveld_varianten.jpg

Experiment ontwerp
Het experiment zal uitgevoerd worden met Google Website Optimizer. De opzet van dit experiment zullen we bespreken en laten zien in een volgend artikel.

Be creative!
Zien jullie nog belangrijke varianten die we zouden moeten meenemen in het experiment?

Reacties (4)

Reacties zijn gesloten.