Big Data is volgens sommigen “alle data die niet meer fysiek of logisch in één locatie of in één systeem kan worden opgeslagen”. Van belang is dan vooral hoeveel van deze data effectief gebruikt kan worden voor het analyseren van je website.
Tips voor de beste dashboards in jouw organisatie
Datagedreven marketeers kunnen niet zonder cijfers. Wat is de conversie van deze campagne? Hoe doen de verschillende categorieën het? En zien we voldoende klantretentie? Daar kijken we wekelijks of zelfs nog vaker naar. Maar ben je ook in staat collega’s op een goede manier van informatie te voorzien? En doe... » Lees meer van 'Tips voor de beste dashboards in jouw organisatie'
29 oktober 2020: Emerce Conversion (+ win een vrijkaart!)
Emerce Conversion is verplaatst naar 29 oktober 2020 vanwege het coronavirus.
Emerce Conversion 2020 levert in één dag een overzicht van alles rondom optimalisatie van conversie via het digitale kanaal. CRO experts en ervaren collega marketing professionals delen op Emerce Conversion hun nieuwste inzichten, treffende tactieken, voorbeeld cases, grootste mislukkingen en... » Lees meer van '29 oktober 2020: Emerce Conversion (+ win een vrijkaart!)'
Whitepaper: Privacy en Data
Hoe verzamel je data en gebruik je dit zonder je klanten af te schrikken?
Hoe verzamel je data en gebruik je dit zonder je klanten af te schrikken? Door Frank Beke. Download de Whitepaper: Privacy en Data hier!
Bedrijven willen meer weten over hun klanten. Door beter te begrijpen wat klanten willen kunnen... » Lees meer van 'Whitepaper: Privacy en Data'
Nadieh Bremer over datavisualisatie
Data visualisation designer Nadieh Bremer wil iedereen die zich met data bezighoudt, laten zien hoe eenvoudig je een datavisualisatie een plan hoger kunt tillen. Hierbij een voor-proefje van haar verhaal dat ze op 11 oktober op het Digital Analytics Congres vertelt. Naast Nadieh Bremer zullen ook Bart Schutz, Aurélie Pols en Stéphane... » Lees meer van 'Nadieh Bremer over datavisualisatie'
Veranderingen die we kunnen verwachten nu big data analytics echt groot wordt
We bevinden ons in het midden van een enorme toename in het gebruik van big data. Het aantal bedrijven, organisaties en instituten die nu big data oplossingen gebruiken is de laatste jaren explosief gestegen, net als de hoeveelheid data die verzameld is. Volgens sommige schattingen wordt er iedere dat meer... » Lees meer van 'Veranderingen die we kunnen verwachten nu big data analytics echt groot wordt'
Big Data gebruiken voor het meten van emotie
Wanneer het tijd is om de beslissing te maken om een product aan te passen, dan weegt de emotie zwaarder dan het product of de prijs. In dit artikel voor BigDataCollective bespreekt Andrew Lamrock van Call Journey hoe je Big Data kunt gebruiken voor het meten van emotie.
In juni deed Forrester onderzoeker Megan Burns... » Lees meer van 'Big Data gebruiken voor het meten van emotie'
Snowplow Analytics – disruptive analytics oplossing uitgelicht (interview)
In dit artikel doe ik verslag van het interview dat ik recent had met Yali Sassoon (@yalisassoon), mede-oprichter van Snowplow Analytics. In dit interview gaan we dieper in op het veranderende webanalytics landschap en welke rol Snowplow Analytics hierin speelt. (meer…) » Lees meer van 'Snowplow Analytics – disruptive analytics oplossing uitgelicht (interview)'
10 big data analytics platforms die je moet kennen
De afgelopen paar jaar is het aantal platforms voor big data analyse enorm toegenomen. Het veelgebruikte Hadoop framework is erg populair voor big data, maar ook enorm technisch en om het framework echt te kunnen gebruiken heb je een platform nodig om alles vanaf te kunnen beheren.
Dit soort platorms zijn... » Lees meer van '10 big data analytics platforms die je moet kennen'