Big Data is volgens sommigen “alle data die niet meer fysiek of logisch in één locatie of in één systeem kan worden opgeslagen”. Van belang is dan vooral hoeveel van deze data effectief gebruikt kan worden voor het analyseren van je website.

emerce conversion

29 oktober 2020: Emerce Conversion (+ win een vrijkaart!)

Emerce Conversion is verplaatst naar 29 oktober 2020 vanwege het coronavirus. Emerce Conversion 2020 levert in één dag een overzicht van alles rondom optimalisatie van conversie via het digitale kanaal. CRO experts en ervaren collega marketing professionals delen op Emerce Conversion hun nieuwste inzichten, treffende tactieken, voorbeeld cases, grootste mislukkingen en... » Lees meer van '29 oktober 2020: Emerce Conversion (+ win een vrijkaart!)'
Nadieh Bremer

Nadieh Bremer over datavisualisatie

Data visualisation designer Nadieh Bremer wil iedereen die zich met data bezighoudt, laten zien hoe eenvoudig je een datavisualisatie een plan hoger kunt tillen. Hierbij een voor-proefje van haar verhaal dat ze op 11 oktober op het Digital Analytics Congres vertelt. Naast Nadieh Bremer zullen ook Bart Schutz, Aurélie Pols en Stéphane... » Lees meer van 'Nadieh Bremer over datavisualisatie'

Veranderingen die we kunnen verwachten nu big data analytics echt groot wordt

We bevinden ons in het midden van een enorme toename in het gebruik van big data. Het aantal bedrijven, organisaties en instituten die nu big data oplossingen gebruiken is de laatste jaren explosief gestegen, net als de hoeveelheid data die verzameld is. Volgens sommige schattingen wordt er iedere dat meer... » Lees meer van 'Veranderingen die we kunnen verwachten nu big data analytics echt groot wordt'

Big Data gebruiken voor het meten van emotie

Wanneer het tijd is om de beslissing te maken om een product aan te passen, dan weegt de emotie zwaarder dan het product of de prijs. In dit artikel voor BigDataCollective bespreekt Andrew Lamrock van Call Journey hoe je Big Data kunt gebruiken voor het meten van emotie. In juni deed Forrester onderzoeker Megan Burns... » Lees meer van 'Big Data gebruiken voor het meten van emotie'

Snowplow Analytics – disruptive analytics oplossing uitgelicht (interview)

In dit artikel doe ik verslag van het interview dat ik recent had met Yali Sassoon (@yalisassoon), mede-oprichter van Snowplow Analytics. In dit interview gaan we dieper in op het veranderende webanalytics landschap en welke rol Snowplow Analytics hierin speelt. (meer…) » Lees meer van 'Snowplow Analytics – disruptive analytics oplossing uitgelicht (interview)'