Conversie Optimalisatie is het optimaliseren om de conversie (vaak verkoop / service) te verhogen. Wat er geoptimaliseerd wordt hangt af van het kanaal wat gebruikt wordt. Je kunt denken aan het optimaliseren van websites / pagina’s / modules / apps / formulieren / knoppen en content.
CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)
Lukas Vermeer, director of experimentation bij Booking.com, presenteerde tijdens CH2019 over de truc voor het doen van betere experimenten, namelijk sample ratio mismatch (SRM).
Bij een sample ratio mismatch komt de steekproefverhouding niet overeen met het ontwerp van een experiment. De verdeling tussen control en variant is nooit exact 50/50 en... » Lees meer van 'CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)'
#DDTT 11: Get value from your data
Op dinsdag 21 januari was alweer de elfde editie van Digital Data Tips Tuesday (DDTT). In een zaal met meer dan honderd data analisten, conversie specialisten, designers, freelancers en consultants, stond ‘get value from your data’ centraal.
Vanaf deze editie wordt de DDTT gehost door Ruben de Boer in plaats van... » Lees meer van '#DDTT 11: Get value from your data'
Het belang van experimenteren volgens de sprekers van Digital Elite Day
Op 6 juni 2019 vindt in London het Digital Elite Day congres plaats. Een congres met ervaren sprekers uit de online optimalisatie en SEO wereld. Het congres is onderverdeeld in twee aparte conferenties, namelijk: Conversion Elite (vooral gericht op CRO) en Search Elite (vooral gericht op SEO). De sprekers op... » Lees meer van 'Het belang van experimenteren volgens de sprekers van Digital Elite Day'
E-mailcampagnes optimaliseren
E-mail is al jaren een kosteneffectieve manier om potentiële klanten te benaderen. Bezoekers overhalen tot conversie via e-mailmarketing is vaak stukken goedkoper dan adverteren. Maar test je ook je ideeën en veranderingen? Worden je e-mailcampagnes actief geoptimaliseerd? En ga je mee met de ontwikkelingen in de markt?
Conversie optimalisatie wordt veelvuldig... » Lees meer van 'E-mailcampagnes optimaliseren'
Analyse A/B-test: de Bayesiaanse of frequentistische statistiek?
Hoe ziet de na-analyse van je A/B-testen eruit? Hoe onderbouw je het resultaat? In teststatistiek zijn hiervoor twee belangrijke methodes; de frequentistische en de Bayesiaanse teststatistiek. In dit artikel wil ik beide statistische methodes uitlichten en de voor- en nadelen op een rijtje zetten.
Voordat je aan de slag gaat met... » Lees meer van 'Analyse A/B-test: de Bayesiaanse of frequentistische statistiek?'
UX bij CRO
Waar het allemaal samenkomt
Het jaar 1983 was het begin van een belangrijke verschuiving: Heinz kwam met een nieuw fles-ontwerp voor hun beroemde tomatenketchup. In plaats van de reguliere glazen fles, die op zijn kop gehouden moest worden voor ketchup consumptie, werd de plastic knijpfles geïntroduceerd. Hierbij werd het mogelijk om... » Lees meer van 'UX bij CRO'
6 juni 2019: Digital Elite Day, Londen
Op 6 juni 2019 vindt in London het Digital Elite Day congres plaats. Een congres met ervaren sprekers uit de online optimalisatie en SEO wereld. Het congres is onderverdeeld in twee aparte conferenties, namelijk: Conversion Elite en Search Elite. Het is mogelijk om met één kaartje beide evenementen te bezoeken.... » Lees meer van '6 juni 2019: Digital Elite Day, Londen'
Marketing & Insight event (MIE) 2019
Het MIE staat elk jaar weer op onze agenda om inspiratie op te doen over nieuwe onderzoek en optimalisatie technieken en natuurlijk om te praten met oude en nieuwe contacten. Ruim 2500 marketeers, data-analisten, insights managers en research professionals bezochten op 6 en 7 februari 2019 het MIE. Webanalisten.nl was... » Lees meer van 'Marketing & Insight event (MIE) 2019'