CLV is een berekening van de netto opbrengst die een klant genereert in de totale periode dat deze klant is. Dit is de omzet die de klant heeft gegenereerd van de eerste tot zijn laatste aankoop.

Tevreden klanten blijven bij dezelfde webwinkel kopen. Zij bestellen opnieuw en genereren hierdoor meer omzet. Het budget dat is gebruikt bij het werven van deze klanten levert dan opnieuw omzet. Dit principe staat aan de beginselen van CLV. Door CLV uit te rekenen wordt een richtwaarde vastgesteld van het limiet dat kan worden uitgegeven om een klant te werven. Dit heeft CLV onmisbaar gemaakt voor veel bedrijven bij het bepalen van het marketingbudget.

CLV is dus de potentiele bijdrage van een klant aan de winst uw bedrijf in periode dat deze klant producten koopt.

Ben jij slachtoffer van je eigen A/B-test verwachtingen?

A/B-testen wordt steeds populairder, en dat is niet voor niets. Als een kleine aanpassing op je website voor 25% meer inschrijvingen kan zorgen, waarom zou je het dan niet proberen? Maar zelfs met alle technologie die A/B-test tools tegenwoordig bieden zijn er een paar dingen waar je voor op moet passen. Een... » Lees meer van 'Ben jij slachtoffer van je eigen A/B-test verwachtingen?'

Wat is Customer Lifetime Value en hoe meet je het in Google Analytics?

Wanneer je Return On Investment meet ben je als webwinkel goed bezig, maar is het mogelijk om je marketingbudget nog effectiever in te zetten voor de lange termijn? Ja dat kan! Met behulp van de Customer Lifetime Value (CLV). CLV is de Key Performance Indicator waarmee de waarde van een... » Lees meer van 'Wat is Customer Lifetime Value en hoe meet je het in Google Analytics?'