Social Analytics is het meetbaar maken van Social Media. Social Media is voor veel bedrijven nog een trafficbron, maar dit zal veranderen naar een verkoop & service kanaal. Dit vereist inzicht in het gedrag en conversie binnen Social Media.

De webanalytics uitdaging van 2012; ‘Multi Visit Analyse’

Welkom op de Webanalisten.nl nieuwjaarsreceptie. We gaan vooruitkijken naar 2012. Ik werd getriggerd door dit artikel van Econsultancy ‘Web analytics in 2012: the experts’ view’. Vooruitkijken naar 2012. Wat staat ons te wachten? Waar gaan we over discussiëren en met welke problematiek gaan we ons het komende jaar bezig houden... » Lees meer van 'De webanalytics uitdaging van 2012; ‘Multi Visit Analyse’'

Conversie attributie in Google Analytics via Multi Channel Funnels

Enige tijd geleden heeft Google Analytics haar conversie attributie model als een beta test vrijgegeven onder een grote groep testers maar vanaf nu is deze functionaliteit in ieder account beschikbaar. De Multi Channel Funnels (of Trechters voor meerdere kanalen) is de officiële naam en kun je in de nieuwe Google... » Lees meer van 'Conversie attributie in Google Analytics via Multi Channel Funnels'

Meten van facebook “likes” in Google Analytics

Recentelijk heb ik een implementatiedocument voor Google analytics geschreven voor websites van Bizztravel. Één van de uitdagingen was het in kaart brengen van het gebruik van de social media elementen op de pagina. Denk aan Facebook "like" en "share", maar ook Twitters "tweet" en "respect" van Hyves. De moeilijkheid zit met... » Lees meer van 'Meten van facebook “likes” in Google Analytics'

Can we measure success of Social Media? – Yes we can!

Brian Clifton zijn presentatie tijdens het Google Analytics User Conference ging niet over Google Analytics, maar over het meten van social media (social analytics). Ook leuk. Maar wat is 'social media'? Hij kwam met de volgende definitie, een quote van Jim Sterne (Chairman van de Web Analytics Association): "Online platforms... » Lees meer van 'Can we measure success of Social Media? – Yes we can!'