Tag Management is het beheren van tags. Een Tag Management Systeem is een systeem om je tags te beheren / te activeren. Je kunt in een online interface eenvoudig wijzigingen aanbrengen in de manier waarop je data verzamelt voor jouw webanalyticspakket. Daar waar je eerst een tag aan een webelement moest hangen op een specifieke pagina, kun je met een Tag Management Systeem in een online interface alle gewenste wijzigingen instellen, testen en direct activeren.

Dynamic Tag Management – Adobe voegt missing link toe aan Marketing Cloud

Afgelopen augustus 2013 heeft Adobe het tag management systeem (TMS) ‘Sattelite’ gekocht van Search Discovery. Jeff Chasin verhuisde mee naar Adobe, en was afgelopen week in Nederland om Adobe’s meest recente web analytics dienst te presenteren aan de schrijvende pers. Wat is je achtergrond? Hoe ben je in Tag Management terechtgekomen? Jeff:... » Lees meer van 'Dynamic Tag Management – Adobe voegt missing link toe aan Marketing Cloud'

“Tag Management Systemen besparen geld” – onderzoek Econsultancy

Enkele weken geleden deelden Econsultancy en Tealium de resultaten van hun onderzoek over het gebruik van Tag Management Systemen (TMS). Tijdens het onderzoek werden 304 respondenten ondervraagd over het gebruik van Tag Management Systemen. Alle respondenten waren goed bekend met de werking van een TMS. In eerdere artikelen op Webanalisten.nl heb... » Lees meer van '“Tag Management Systemen besparen geld” – onderzoek Econsultancy'