Behavioral Targeting is een methode om bezoekersgedrag van een website vast te leggen, met als doel om inzicht te krijgen in de interesse van de bezoeker, om zodoende de content aan te laten sluiten op deze interesse.
CRO en Analytics workshops op 20 april in Amsterdam
Op vrijdag 20 april organiseert MeasureCamp Amsterdam een workshop-dag. Of je nu verdieping wilt in een onderwerp waar je dagelijks al mee bezig bent of iets geheel nieuws wilt leren om nog beter te worden in je digitale vakgebied. De beste experts uit het werkveld delen hun kennis en jij... » Lees meer van 'CRO en Analytics workshops op 20 april in Amsterdam'
Dit is wat je wilt weten over Data Management Platformen
Eerder schreef ik over data management platformen (DMP's), en hoe DMP's het contact met je bezoekers kan verbeteren en je conversie kan verhogen. Relay42 is een bekende DMP-leverancier. Eén van de oprichters van Relay42, Tomas Salfischberger, heb ik onlangs geïnterviewd over hun bedrijf en natuurlijk: over data management platformen. In... » Lees meer van 'Dit is wat je wilt weten over Data Management Platformen'
Behavioral targeting & Personyze – Interview met VP Danny Hen
Een aantal weken geleden zijn we gestart met een serie interviews met enkele toonaangevende tool developers op het gebied van behavioral targeting. Ons laatste interview in deze serie gaat over de personalisatie tool Personyze. Ik mocht VP Danny Hen (@dannyhen) van Personyze enkele vragen stellen over onsite behavioral targeting en... » Lees meer van 'Behavioral targeting & Personyze – Interview met VP Danny Hen'
Behavioral targeting & Reedge: Interview met CEO Dennis van der Heijden
Nog geen maand geleden kondigde Reedge aan dat ze uit de beta testing fase gingen. Na enkele jaren van actieve ontwikkeling was Reedge erin geslaagd een behavioral targeting tool te ontwikkelen die ze breder wilden gaan delen. Reedge is nu een betaalde personalisatie tool (met een gratis trial), die zich... » Lees meer van 'Behavioral targeting & Reedge: Interview met CEO Dennis van der Heijden'
Drie low budget tools voor onsite behavioral targeting
Al bijna drie jaar geleden schreef Reinout Wolfert het artikel Wat is behavioral targeting?, waarin hij behavioral targeting als volgt definieerde:
‘Bij behavioral targeting gaat het er dus met name om dat je op basis van informatie (over de bezoeker – gedrag/wie/wat/waar/hoe, etc.) keuzes maakt bij het uitserveren van je content... » Lees meer van 'Drie low budget tools voor onsite behavioral targeting'
Behavioral Targeting: Hoe ver mag je gaan?
Gister las ik het artikel van Xaviera Ringeling op Contentgirls met de titel "Wehkamp belt naar je toe deze zomer". In dat artikel schrijft ze dat ze onlangs gebeld is door iemand van Wehkamp. De Wehkamp belde naar aanleiding van het klikgedrag van Xaviera op de site van Wehkamp.
Een... » Lees meer van 'Behavioral Targeting: Hoe ver mag je gaan?'
Behavioral Targeting en privacy
Ik vroeg me af, na veel informatie over behavioral targeting gelezen te hebben, hoe om werd gegaan met de privacy van de bezoeker. Ook daar is al veel over geschreven / onderzoek naar gedaan, maar de vraag blijft: hoever mag je gaan? Graag zou ik wat facts & figures met... » Lees meer van 'Behavioral Targeting en privacy'
Behavioral Targeting is meer dan segmentatie
Gister heb ik stilgestaan bij wat behavioral targeting is. De definitie waarmee ik kwam was: "Bij behavioral targeting gaat het er dus met name om dat je op basis van informatie (over de bezoeker - gedrag/wie/wat/waar/hoe, etc) keuzes maakt bij het uitserveren van je content (bijvoorbeeld een banner of tekstlink)."... » Lees meer van 'Behavioral Targeting is meer dan segmentatie'