Behavioral Targeting is een methode om bezoekersgedrag van een website vast te leggen, met als doel om inzicht te krijgen in de interesse van de bezoeker, om zodoende de content aan te laten sluiten op deze interesse.

Dit is wat je wilt weten over Data Management Platformen

Eerder schreef ik over data management platformen (DMP's), en hoe DMP's het contact met je bezoekers kan verbeteren en je conversie kan verhogen. Relay42 is een bekende DMP-leverancier. Eén van de oprichters van Relay42, Tomas Salfischberger, heb ik onlangs geïnterviewd over hun bedrijf en natuurlijk: over data management platformen. In... » Lees meer van 'Dit is wat je wilt weten over Data Management Platformen'

Behavioral targeting & Personyze – Interview met VP Danny Hen

Een aantal weken geleden zijn we gestart met een serie interviews met enkele toonaangevende tool developers op het gebied van behavioral targeting. Ons laatste interview in deze serie gaat over de personalisatie tool Personyze. Ik mocht VP Danny Hen (@dannyhen) van Personyze enkele vragen stellen over onsite behavioral targeting en... » Lees meer van 'Behavioral targeting & Personyze – Interview met VP Danny Hen'

Behavioral targeting & Reedge: Interview met CEO Dennis van der Heijden

Nog geen maand geleden kondigde Reedge aan dat ze uit de beta testing fase gingen. Na enkele jaren van actieve ontwikkeling was Reedge erin geslaagd een behavioral targeting tool te ontwikkelen die ze breder wilden gaan delen. Reedge is nu een betaalde personalisatie tool (met een gratis trial), die zich... » Lees meer van 'Behavioral targeting & Reedge: Interview met CEO Dennis van der Heijden'

Drie low budget tools voor onsite behavioral targeting

Al bijna drie jaar geleden schreef Reinout Wolfert het artikel Wat is behavioral targeting?, waarin hij behavioral targeting als volgt definieerde: ‘Bij behavioral targeting gaat het er dus met name om dat je op basis van informatie (over de bezoeker – gedrag/wie/wat/waar/hoe, etc.) keuzes maakt bij het uitserveren van je content... » Lees meer van 'Drie low budget tools voor onsite behavioral targeting'