It’s all in the bag

Soms kijk ik voor inspiratie naar andere sites. Vorig jaar heb ik een artikel geschreven over 3 bloemensites, War of the roses.

Nu heb ik naar een tassenwinkel gekeken, Ebags.com. Op het eerste gezicht, de homepage, niet super bijzonder. Toch zit deze site helemaal vol met goede usability, persuasion en inzet van bezoekers. Mij bevalt vooral:

Sale!

  • Bij ebags.com gaat de uitverkoop verder dan ´ik heb ´m zelf ook´.
  • Steal of the day, zie ook betterretailblog, elke dag een actuele aanbieding met een grote korting;
  • Fantastische uitverkooppagina met onder andere gratis returns en gratis versturen boven 35 dollar.

Best of the best

  • Geloofwaardigheid van Ebags vergroot door verschillende soorten social proof: 10 miljoen tassen verkocht sinds 1999, 1,8 miljoen customer previews, op dit moment zijn er 647 mensen op deze site aan het shoppen;
  • Erg goede inzet van previews van klanten onder andere door Best of the best producten, reviewers geven gemiddeld een 9 of hoger en 90% van de klanten zeggen dat ze het product weer zullen kopen;
  • Autoriteit vergroot door profielen van reviewers;
  • Openheid, duidelijke vraag van ebags.com naar feedback;

Navigatie, merken en blauwe links

  • Verschillende manieren van navigeren: op soort tas, op kleur, op merk;
  • Merkpagina´s met allerlei extra mogelijkheden zoals alerts;
  • Links zijn blauw, zoals het hoort!

Zien jullie op ebags.com nog meer dat de moeite waard is?

Reacties (2)

Reacties zijn gesloten.