Werk je vaak met online data? Met bijvoorbeeld Google Analytics, Tag Management, Excel en dashboards? Lees hier alle tips op het gebied van analyse door specialisten en passievolle kenners.

Conversie Tracking

Google Analytics: wie zorgt ervoor dat jouw website goed wordt bezocht?

In de vorige artikelen in deze reeks ging ik in op de Google Analytics setup , het tracken van pagina’s, gebeurtenissen, het instellen van doelen, segmenten en e-commerce. In dit laatste artikel ga ik verder in op het tracken van de kenmerken van je bezoekers; welke kenmerken hebben ze; waar komen... » Lees meer van 'Google Analytics: wie zorgt ervoor dat jouw website goed wordt bezocht?'
Conversie Tracking

Google Analytics: de conversie van je website meten

In mijn vorige blogposts besteedde ik aandacht aan de Google Analytics setup, het tracken van je webbezoekers en gebeurtenissen op de website (denk aan whitepaper downloads, uitgaande links en formulieren). In deze blog ga ik verder in op resultaatmeting, want een drukbezochte site is een goede start maar uiteindelijk wil... » Lees meer van 'Google Analytics: de conversie van je website meten'
Conversie Tracking

Google analytics: Wat gebeurt er nou echt op mijn website?

In mijn eerste artikel over Google analytics benoemde ik het belang van een goede Google Analytics setup aan de hand van het kwaliteitsmodel van Clifton. Daarna ging ik in op account setup and governance, tracking code deployment, Adwords en site search tracking. In dit artikel ga ik het hebben over het... » Lees meer van 'Google analytics: Wat gebeurt er nou echt op mijn website?'
Conversie Tracking

Google Analytics account en tracking setup, je startpunt

In het vorige artikel heb ik het belang van een goede Google Analytics setup toegelicht aan de hand van het kwaliteitsmodel van Brian Clifton. In dit artikel licht ik de eerste onderdelen van dit model nader toe; account setup and governance, tracking code deployment, Adwords en site search tracking. Via... » Lees meer van 'Google Analytics account en tracking setup, je startpunt'
Conversie Tracking

De kwaliteit van je Google Analytics setup vergroot de waarde van je webstatistieken

Google Analytics is de meest gebruikte webanalytics tool. De software is gratis, uitgebreid, zeer accuraat en kennis over het gebruik is wijdverbreid. Tegelijkertijd is dat een nadeel. De verwachtingen die we hebben van de webstatistieken zijn hooggespannen. Marketingmanagers vragen regelmatig om cijfers terwijl jij, webanalist, twijfels hebt over de kwaliteit... » Lees meer van 'De kwaliteit van je Google Analytics setup vergroot de waarde van je webstatistieken'
Pagina 1 van 3012345...102030...Laatste »