Ontwijk de data-onderstroom: 3 manieren om op koers te blijven in analytics

Nu dat Nederland niet meedoet aan het EK voetbal deze zomer, hebben je collega's besloten om iets anders te verzinnen voor de bedrijfspoule: ze moeten bepalen hoeveel trans-Atlatische scheepsvaarten op de bodem van de oceaan eindigde. De prijzenpot bestaat inmiddels uit €500 en een pizza: 20 centimeter, dieppan, alles er op... » Lees meer van 'Ontwijk de data-onderstroom: 3 manieren om op koers te blijven in analytics'

Hoever kan je analytics automatiseren? (#GAUC16) + slides

Tijdens de Google Analytics User Conference op 13 april was Jeff Sauer (van Jeffalytics) keynote spreker. Hij ging in op de mogelijkheden die we hebben om analytics te automatiseren. Jeff begint met een interessante quote: "De analytics wereld verandert in een hoog tempo, zorg dat je zelf ook mee verandert" Je moet als... » Lees meer van 'Hoever kan je analytics automatiseren? (#GAUC16) + slides'

Vind gerelateerde producten die samen zijn gekocht in Google Analytics

Als je een e-commerce website hebt en je wilt meer leren over welke producten het vaakst samen gekocht zijn, dan is er een vrij onderbelichte functie in Google Analytics die je hier bij kan helpen. In deze post van LunaMetrics legt Amanda Schroeder uit hoe je in Google Analytics gerelateerde producten vindt die samen... » Lees meer van 'Vind gerelateerde producten die samen zijn gekocht in Google Analytics'

Drie ondergebruikte statistieken die je als SaaS bedrijf zou moeten meten

Wanneer het aankomt op SaaS statistieken, dan zal je waarschijnlijk goed bekend zijn met de meest gebruikte: churn, omzet per klant, customer lifetime value, etc.. Een nieuwe survey door Totango geeft ons inzicht in wat we reeds meten, en wat we moeten beginnen te meten. De vraag wordt dus - meet je de juiste... » Lees meer van 'Drie ondergebruikte statistieken die je als SaaS bedrijf zou moeten meten'

Mobile analytics, webanalytics, of beide?

Bedrijven zien mobile steeds meer als hun primaire kanaal binnen hun organisaties, met strategieën die vanuit de hoogste lagen in de organisatie worden aangestuurd. Iedereen wil onderdeel zijn van de mobiele beweging. In sommige gevallen stellen afdelingen zelf lokale mobiele strategieën op en ontwikkelen ze sneller dan de rest van de organisatie. In... » Lees meer van 'Mobile analytics, webanalytics, of beide?'
analytics header

5 fouten in klanteninzicht die je moet vermijden

We kennen het allemaal wel: als organisatie krijg je tegenwoordig zoveel informatie binnen dat het soms allemaal wat overweldigend wordt. Wat erger is, is dat de toename van klantinzichten niet gelijk op gaat met de toename van de beschikbaarheid van data. Klanteninzichten zijn essentieel om te groeien en om succesvol te blijven,... » Lees meer van '5 fouten in klanteninzicht die je moet vermijden'