Tip: Google Analytics segment – Alleen Smartphone verkeer

Google Analytics meet standaard bezoekers die afkomstig zijn van een mobiel device. En onder ‘mobiel’ verkeer verstaat Google ook tablets. In de rapportage wordt dat ook netjes aangegeven. Als je gaat analyseren is het echter zinvol om smartphone bezoeken en tablet bezoeken uit te splitsen. Een website werkt immers vaak prima... » Lees meer van 'Tip: Google Analytics segment – Alleen Smartphone verkeer'

A/B-testen 2.0: webstatistieken verzamelen met A/B-testen

A/B testen associeer je misschien met het toevoegen van groene vinkjes, het veranderen van tekst of het verbergen of tonen van elementen. En testresultaten tonen keer op keer aan dat dergelijke subtiele wijzigingen grote conversiestijgingen kunnen opleveren. Met tools zoals Optimizely en Visual Website Optimizer kunnen testvarianten snel gemaakt én live... » Lees meer van 'A/B-testen 2.0: webstatistieken verzamelen met A/B-testen'

In 4 stappen leren werken met conversie attributie

Conversie attributie is een hot topic. Veel leveranciers bieden software aan om conversie attributie van je campagnes te laten uitrekenen. Ik gebruik zelf de attributiemodellen in Google Analytics. Met deze tool kun je inzichten verkrijgen in de conversiewaarde van jouw campagnes. Hoe dien je deze tool te gebruiken? En wat... » Lees meer van 'In 4 stappen leren werken met conversie attributie'

10 waardevolle Google Analytics aangepaste rapporten

De standaardrapporten van Google Analytics kunnen je veel tijd besparen, maar kent tegelijkertijd ook zo zijn grenzen. Wat aanpassingen kunnen dus nodig zijn om de kwaliteit van de inzichten te verbeteren. In deze blog van Econsultancy delen zij 10 aangepaste rapporten om uitgevers, ecommerce sites en SEO analisten je inzichten... » Lees meer van '10 waardevolle Google Analytics aangepaste rapporten'

Analyse van gemiddelde bezoekduur in Google Analytics

We weten allemaal dat Google Analytics vol zit met gemiddelde metrics: gemiddelde pagina's/bezoeken, gemiddelde % nieuwe bezoeken, gemiddelde bounce rate, gemiddelde tijd op site, gemiddelde tijd op pagina, gemiddelde prijs, gemiddelde kwantiteit en ga zo maar door. Het is dus belangrijk dat we een effectieve manier vinden om met deze gemiddelden... » Lees meer van 'Analyse van gemiddelde bezoekduur in Google Analytics'