opstartfouten DIGITAal INITIATIEF

Zo haal je de opstartfouten uit je digitale initiatief

Door de COVID-19 pandemie is digitale transformatie in een stroomversnelling geraakt. Het aantal nieuwe digitale initiatieven is nog nooit zo groot geweest. Waar moet je vanuit conversie-oogpunt op letten bij je verkoopsite? Techniek Als eerste controleer je de werking van de website. Een ouderwetse, maar heel belangrijke Quality Assurance-studie. Wordt de website... » Lees meer van 'Zo haal je de opstartfouten uit je digitale initiatief'
cookies

Internet zonder cookies; uitdaging voor webanalisten

In het eerste artikel in deze reeks heb ik toegelicht hoe browsermakers steeds meer beperkingen opleggen voor het tracken van bezoekers via cookies. De webbezoeker krijgt meer mogelijkheden om tracking tegen te gaan en hoeft dit niet meer per website aan te geven. Voor marketeers levert dit een aantal uitdagingen... » Lees meer van 'Internet zonder cookies; uitdaging voor webanalisten'
ux tip

De gouden UX tip

Vaak krijg ik de vraag wat nu de best practices zijn op het gebied van UX. En dan het liefst de gouden tips die leiden tot een flinke conversieverhoging. Je weet wel… die tips van “je moet nooit header images of carousels gebruiken”, “oranje buttons werken het best”, “je moet... » Lees meer van 'De gouden UX tip'
ranking factoren

De 5 belangrijkste Ranking Factoren van Google op dit moment

Er zijn op deze wereld veel geheimen waar we waarschijnlijk nooit het antwoord op gaan krijgen. ‘Wat gebeurt er in Area 51?’, ‘Wat is het geheime KFC recept?’, maar natuurlijk ook ‘ Welke ranking factoren gebruikt Google?’. Deze laatste vraag houdt online marketeers wereldwijd al jaren bezig. In het begin... » Lees meer van 'De 5 belangrijkste Ranking Factoren van Google op dit moment'
webtracking cookies

De toekomst van webtracking: browsermakers lusten geen cookies meer

Het tracken van bezoekers op websites is voor marketeers een gebruikelijke werkwijze om de kenmerken en het surfgedrag van deze bezoekers vast te leggen. Op basis daarvan kunnen relevante content en advertenties aangeboden worden. Klinkt logisch, het internet moet ergens van betaald worden, maar het stuit meer en meer op... » Lees meer van 'De toekomst van webtracking: browsermakers lusten geen cookies meer'
vpn

De invloed van VPN op het meten en het weten

Hoe goed ken je jouw klant? Deze clichévraag in de marketingwereld wordt interessanter als we het opkomende consumentengebruik van VPN's (Virtual Private Network) in acht nemen. Voor de niet-ingewijden; met een VPN kan je je schier onherkenbaar door het digitale leven bewegen. Welke invloed heeft deze anonimisering van de gebruiker... » Lees meer van 'De invloed van VPN op het meten en het weten'
google tag manager

Google Tag Manager advanced: triggers en search engine optimization

In het eerste artikel van deze reeks behandelde ik de web analytics toepassingen van Google Tag Manager, in het tweede artikel ging ik verder in op optimalisatie en personalisatie van een website met Google Tag Manager. In dit laatste artikel behandel ik triggers in Tag Manager en laat ik een... » Lees meer van 'Google Tag Manager advanced: triggers en search engine optimization'