Begrijp goed wat view-through conversions zijn

Afgelopen woensdag maakte Google bekend dat zij voortaan binnen hun adwords display netwerk (banner advertising) ook gaan rapporteren over "view-through conversions". De rillingen liepen meteen over mijn rug vanwege de vele verkeerde interpretaties die op basis van deze gegevens zullen worden gemaakt... Display kan branding waarde hebben In tegenstelling tot tekst advertenties... » Lees meer van 'Begrijp goed wat view-through conversions zijn'

Bijwerkingen van Event Tracking met Google Analytics

Het eerste deel van dit artikel heeft hopelijk duidelijkheid geschept over hoe event tracking werkt en hoe deze gebruikt kan worden. Als dit niet het geval is dan beantwoord ik eventuele vragen graag via de comments. Bijwerkingen van Google Analytics event tracking Wanneer event tracking geïmplementeerd is kunnen globale metrics een... » Lees meer van 'Bijwerkingen van Event Tracking met Google Analytics'

Combineer analytics met searchresultaten

Search, zowel betaald (advertising) als onbetaald (organisch), is zeer belangrijk voor menig website. Dit komt doordat search voor veel verkeer (kan) zorgen. Dit maakt search ook een belangrijk onderdeel binnen analytics. Grofweg kan je zeggen dat analytics op twee manieren bij kan dragen aan betere searchresultaten: De site optimaliseren zodat er... » Lees meer van 'Combineer analytics met searchresultaten'