Vijf must-reads uit 2011 over conversie-optimalisatie

2011 was een jaar waarin er veel gebeurd is op het gebied van webanalytics en conversie-optimalisatie. Social media heeft stormachtige ontwikkelingen doorgemaakt en Google heeft zowel op positieve als negatieve manieren impact gehad op de manier waarop wij data kunnen analyseren. 2011 was voor webanalisten en online marketeers ook een jaar... » Lees meer van 'Vijf must-reads uit 2011 over conversie-optimalisatie'

De anatomie van een perfecte landingspagina

Afgelopen vrijdag bezocht ik de Fusion Marketing Experience in Antwerpen. Bryan Eisenberg hield daar weer een vurig betoog over conversie optimalisatie en vertelde over de heilige drie eenheid van de perfecte landingspagina: relevance, value en call to action! Conversieoptimalisatie binnen organisaties Zijn presentatie begon hij over zijn verwondering dat organisaties zich nog... » Lees meer van 'De anatomie van een perfecte landingspagina'

20 conversie inzichten van Bryan Eisenberg en Gerry McGovern

Afgelopen vrijdag werd in Antwerpen de 2e Fusion Marketing Experience gehouden. Op uitnodiging van de organisatie was ik namens webanalisten met 2 collega's de hele dag aanwezig. Het komt niet heel vaak meer voor dat ik in de BeNeLuX een congres bezoek waar ik niet zelf spreek. Inhoudelijk ben ik... » Lees meer van '20 conversie inzichten van Bryan Eisenberg en Gerry McGovern'

7 Conversie tips van online communicatie guru Gerry McGovern

Gerry McGovern is een veelgevraagd en gewaardeerd spreker over online communicatie. Met zijn bedrijf Customer Carewords Ltd. adviseert Gerry grote, internationale ondernemingen (als Microsoft, Rolls-Royce, IKEA en TetraPak), overheden (zoals de Amerikaanse belastingdienst) en universiteiten over succesvolle in- en externe webcommunicatie en e-business. Op vrijdag 2 december aanstaande is Gerry Mc... » Lees meer van '7 Conversie tips van online communicatie guru Gerry McGovern'

WAC2011 presentatie NUON: 60% van het bezoek is service gerelateerd

Ik was onder de indruk van de presentatie van NUON op het web analytics congres 2011. Het laat zien dat online optimaliseren niet alleen gaat over sales. NUON liet zien dat zij de afgelopen periode de focus legt op het optimaliseren van selfservice. Nuon bedient 2,6 miljoen klanten. Zij is... » Lees meer van 'WAC2011 presentatie NUON: 60% van het bezoek is service gerelateerd'