2x goud en 2x zilver voor NLse cases bij de WhichTestWon AB testing awards 2010

Whichtestwon is de website van Anne Holland (ooit oprichtster van Marketing Sherpa, zeg maar de Amerikaanse Marketingfacts), waar wekelijks een AB test case wordt behandeld met de simpele vraag: welke denk je dat er gewonnen heeft? De vorm die we ooit hebben gemaakt voor de ABN AMRO praktijkcases die hier... » Lees meer van '2x goud en 2x zilver voor NLse cases bij de WhichTestWon AB testing awards 2010'

White paper online meetverschillen en de gevolgen voor je pakketselectie

Gisteren kwam de Web Analytics Association Nederland met de publicatie van het white paper "Online Meetverschillen" (pdf) door de taskforce online media. Enerzijds wordt uitgelegd waarom er verschillen zijn in metingen tussen webanalytics pakketten, advertentie systemen en bronnen zoals de STIR bereiksmeting, anderzijds wordt er aanbevolen wanneer je wat moet... » Lees meer van 'White paper online meetverschillen en de gevolgen voor je pakketselectie'

Webanalisten redesign: het interactieontwerp

Een tweetal maanden geleden plaatsten wij op webanalisten.nl een overzicht van de gewenste functionaliteiten van webanalisten.nl op basis van de eerder uitgevoerde lezers en bloggers enquête. De afgelopen 2 maanden zijn er door de redesign partners CLEVER°FRANKE en Freshter mooie stappen gemaakt richting het eindontwerp. Sommigen van jullie hebben hiervan... » Lees meer van 'Webanalisten redesign: het interactieontwerp'

Onderzoek: status online analytics in Nederland 2010

AboutAnalytics.com is de website die vorig jaar bij de lancering redelijk wat aandacht kreeg van de bekende online marketing platformen. De opzet van het platform was om webanalytics software marktaandelen in kaart te brengen. Op de achtergrond is ondertussen hard gewerkt aan de uitbreiding van het bestaande platform naar aboutanalytics... » Lees meer van 'Onderzoek: status online analytics in Nederland 2010'

Uitslag webanalisten.nl redesign lezers enquête

In april zijn we gestart met het redesign traject van webanalisten.nl. Zoals geschreven in het introductieartikel voert strategisch en grafisch bureau CLEVER°FRANKE samen met ontwikkelpartner Freshter deze opdracht uit. Behalve dat Reinout en ikzelf als initiatiefnemers van dit platform zijn geinterviewd over onze missie, visie en wensen, is er aan... » Lees meer van 'Uitslag webanalisten.nl redesign lezers enquête'