Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 2)

Gisteren legde ik in deel 1 van dit artikel uit wat het McGovern bezoekersonderzoek is, en hoe je alle potentiële taken in kaart kunt brengen (fase 1). In kaart brengen van alle potentiële taken Implementatie van de tool (op website/intranet) Analyse & conclusies Vandaag fases 2 en 3: de implementatie van de tool, en... » Lees meer van 'Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 2)'

Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 1)

Het McGovern bezoekersonderzoek in de praktijk Wanneer je een website gaat optimaliseren, is het belangrijk om te weten wat bezoekers komen doen op de site. Dat geeft richting en focus voor optimalisatie. Volgens de theorie van Gerry McGovern, auteur van het boek “ The Stranger’s Long Neck’ krijgt 5% van... » Lees meer van 'Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 1)'

Boekreview: ‘You Should Test That’ van Chris Goward

In januari kwam het boek uit van conversie optimalisatie-expert Chris Goward: You Should Test That: Conversion Optimization for More Leads, Sales and Profit or The Art and Science of Optimized Marketing, of in het kort You should test that. Over de schrijver Chris Goward is de oprichter en eigenaar van het conversie... » Lees meer van 'Boekreview: ‘You Should Test That’ van Chris Goward'