3 tips vanuit Neuro Web Design

Neuromarketing is a new field of marketing that studies consumers' sensorimotor, cognitive and affective response to marketing stimuli. Neuropsychologe Susan Weinschenk behandelt in het boek "Neuro Web Design: what makes them click?" (2009) psychologische technieken om jouw website bezoeker te overtuigen van jouw product. Ik las dit boek en wil graag... » Lees meer van '3 tips vanuit Neuro Web Design'

3 tips voor een succesvolle analyticsimplementatie

Eens in de zoveel jaar wordt er binnen je organisatie een analyticspakket geïmplementeerd. De meest ideale implementatie hangt af van de wensen van jou en de organisatie waarvoor je werkt. Toch zijn er best algemene tips te geven voor een succesvolle analyticsimplementatie. Bij deze. Tip 1: Laat je tags automatisch plaatsen... » Lees meer van '3 tips voor een succesvolle analyticsimplementatie'

Behavioral targeting & Personyze – Interview met VP Danny Hen

Een aantal weken geleden zijn we gestart met een serie interviews met enkele toonaangevende tool developers op het gebied van behavioral targeting. Ons laatste interview in deze serie gaat over de personalisatie tool Personyze. Ik mocht VP Danny Hen (@dannyhen) van Personyze enkele vragen stellen over onsite behavioral targeting en... » Lees meer van 'Behavioral targeting & Personyze – Interview met VP Danny Hen'

Inzichten uit Google Benchmarking

Afgelopen maart heeft Google de benchmarking gegevens verwijderd uit analytics. De belofte was dat ze zouden terugkeren als nieuwsbrief. En deze lag zaterdag 2 juli op de mat. Iedereen die een account beheert met “anonymous data sharing” (gegevens delen) heeft een exemplaar ontvangen. De nieuwsbrief bevat een overzicht van sitegebruikmetrieken, verzameld uit... » Lees meer van 'Inzichten uit Google Benchmarking'

Behavioral targeting & Reedge: Interview met CEO Dennis van der Heijden

Nog geen maand geleden kondigde Reedge aan dat ze uit de beta testing fase gingen. Na enkele jaren van actieve ontwikkeling was Reedge erin geslaagd een behavioral targeting tool te ontwikkelen die ze breder wilden gaan delen. Reedge is nu een betaalde personalisatie tool (met een gratis trial), die zich... » Lees meer van 'Behavioral targeting & Reedge: Interview met CEO Dennis van der Heijden'

Onsite behavioral targeting en BTBuckets: interview met CEO Phillip Klien

Vorige week deelde ik enkele low budget tools voor on-site behavioral targeting op Webanalisten.nl. Een van de tools die ik noemde was BTBuckets, waarschijnlijk de meest bekende van het trio. Onlangs had ik het genoegen Phillip Klien (@ pklien) te interviewen. Hij is een van de oprichters van BTBuckets en... » Lees meer van 'Onsite behavioral targeting en BTBuckets: interview met CEO Phillip Klien'