Optimalisatie abnamro.nl: reisverzekeringen

Wat doe je als je gedurende de zomermaanden duizenden reisverzekeringen moet verkopen, om de bijna onhaalbaar hoge target te halen? Juist, je zet alle zeilen bij en zet de belangrijkste producten binnen dit genre in het zonnetje.

Ons plan de campagne? Een overzichtspagina waarop de belangrijkste voordelen per reisverzekering werden toegelicht. Hiervoor werden twee varianten in het leven geroepen. Naast de “blokkenvariant”, volgens onze standaard layout, ook een “flash” versie.

Reisverzekeringen: blokkenvariant

abn amro reisverzekeringen A

Reisverzekeringen: flashvariant

abn amro reisverzekeringen B

Conversiedoel

Deze pagina´s werden door middel van A/B testing uitgeserveerd en een maand later werd bekeken of versie A of B de meeste doorklik genereerde. De conversie was natuurlijk doorslaggevend: de overzichtspagina die leidde tot de meeste aanvragen van een van de vier verzekeringen won!

Welke variant presteerde beter?

En wat bleek: één van de varianten deed het opvallend veel beter. Weet jij welke variant van de pagina de grote winnaar is? Wij willen heel graag weten waar dat volgens jou aan ligt. Kies jouw winnaar in de onderstaande poll en laat je motivatie achter in de reactiemogelijkheid onder dit artikel.

Volgende week doen we “de grote winnaar” uit de doeken en ook waarom wij denken dat deze pagina zo goed scoort.

ABN AMRO test 1 poll uitslag

Dit artikel is geschreven door Lonneke Okkes. Zij werkt als webredacteur bij ABN AMRO en focust zich op het moment op SEO en het optimaliseren van alle verzekeringsproducten.

Dit artikel is een gevolg van de eerder aangekondigde samenwerking tussen ABN AMRO, Online Dialogue en webanalisten.nl.

Update 11-11-2009:
de uitslag en uitleg staat nu in dit nieuwe artikel over de reisverzekeringen test.

Reacties (37)

Reacties zijn gesloten.