Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

Drie low budget tools voor onsite behavioral targeting

Al bijna drie jaar geleden schreef Reinout Wolfert het artikel Wat is behavioral targeting?, waarin hij behavioral targeting als volgt definieerde: ‘Bij behavioral targeting gaat het er dus met name om dat je op basis van informatie (over de bezoeker – gedrag/wie/wat/waar/hoe, etc.) keuzes maakt bij het uitserveren van je content... » Lees meer van 'Drie low budget tools voor onsite behavioral targeting'

Vacature: Technisch Webanalist bij SNS Bank

Internet Verkoop is binnen SNS Bank verantwoordelijk voor de online gebruiker, alle online verkoop en alle online service. Om de doelstellingen te kunnen behalen wordt gestuurd op data. Hiervoor is inzicht in data essentieel. De randvoorwaarden voor data inzicht is betrouwbare data, waardoor er vertrouwen is in de rapportages en... » Lees meer van 'Vacature: Technisch Webanalist bij SNS Bank'

Meet het succes van Google Shopping met Google Analytics

Het is jullie vast niet ontgaan dat Google Shopping ook in Nederland is gelanceerd. Google Shopping is een nieuwe manier om klanten te werven tijdens hun aankoopproces. De zoekresultaten in Google, voor zoekopdrachten naar producten, zijn voorzien van het productaanbod vanuit Google Shopping. Hieronder een voorbeeld voor de zoekopdracht “Philips... » Lees meer van 'Meet het succes van Google Shopping met Google Analytics'

Presentatie Nick Mihailovski “Spelen met je data” #gauc

Donderdag 19 mei 2011 was het tweede Google Analytics User Conference in Amsterdam. Wat mij betreft zeker een zeer geslaagde dag en voor herhaling vatbaar. Het congres werd geopend door Nick Mihailovski (sinds 2005 werkzaam bij Google Analytics en bekend van Google Web Analytics TV). Hij ging het hebben over... » Lees meer van 'Presentatie Nick Mihailovski “Spelen met je data” #gauc'

Meten van facebook “likes” in Google Analytics

Recentelijk heb ik een implementatiedocument voor Google analytics geschreven voor websites van Bizztravel. Één van de uitdagingen was het in kaart brengen van het gebruik van de social media elementen op de pagina. Denk aan Facebook "like" en "share", maar ook Twitters "tweet" en "respect" van Hyves. De moeilijkheid zit met... » Lees meer van 'Meten van facebook “likes” in Google Analytics'

Webanalisten.nl redesign: het effect op jullie bezoekgedrag

Een maand geleden namen we met veel social media geweld tijdens het Emerce #conversion congres afscheid van de oude webanalisten.nl vormgeving. Met dank aan CLEVER°FRANKE en Freshter kregen we een heel nieuw design en geweldig nieuwe technische basis. De betere techniek maakt een hoop bloggers blij en moet het aantal publicaties... » Lees meer van 'Webanalisten.nl redesign: het effect op jullie bezoekgedrag'