Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

Hoe maak je een overtuigende business case voor webanalytics?

Veel webanalytics projecten brengen niet de toegevoegde waarde die aanvankelijk was verwacht. Talloze onderzoeken maken duidelijk dat de werkelijkheid achterblijft bij de verwachting. ClickValue Web Analytics Onderzoek (2008) en Traffic4U (2010) De redenen hiervoor zijn verschillend: te weinig tijd, te weinig mensen en/of onvoldoende kennis in de organisatie. Gebrek aan prioriteit In veel... » Lees meer van 'Hoe maak je een overtuigende business case voor webanalytics?'

Can we measure success of Social Media? – Yes we can!

Brian Clifton zijn presentatie tijdens het Google Analytics User Conference ging niet over Google Analytics, maar over het meten van social media (social analytics). Ook leuk. Maar wat is 'social media'? Hij kwam met de volgende definitie, een quote van Jim Sterne (Chairman van de Web Analytics Association): "Online platforms... » Lees meer van 'Can we measure success of Social Media? – Yes we can!'

Vacature: Web Analytics consultant bij LBi Lost Boys

Ben jij een gedreven en ervaren Web Analytics consultant en op zoek naar een uitdagende baan, die volop ruimte biedt voor professionele ontwikkeling? Dan is LBi Lost Boys voor jou! Web Analytics Consultant In deze rol ben je verantwoordelijk voor het adviseren van onze klanten bij hun (e-) marketingactiviteiten. Als Web Analytics... » Lees meer van 'Vacature: Web Analytics consultant bij LBi Lost Boys'

Onderzoek: status online analytics in Nederland 2010

AboutAnalytics.com is de website die vorig jaar bij de lancering redelijk wat aandacht kreeg van de bekende online marketing platformen. De opzet van het platform was om webanalytics software marktaandelen in kaart te brengen. Op de achtergrond is ondertussen hard gewerkt aan de uitbreiding van het bestaande platform naar aboutanalytics... » Lees meer van 'Onderzoek: status online analytics in Nederland 2010'