Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

De ene unieke bezoeker is de andere niet

De term unieke bezoekers heeft binnen de web analytics wereld al een tijd een vaste definitie: "Aantal unieke cookies welke een website hebben bezocht binnen een tijdsbereik" Deze definitie heeft zijn zwakke punten, ondermeer: Levensduur cookie beinvloedt de unieke bezoekersaantallen (korte levensduur kan geeft hogere aantallen unieke bezoekers) Indien meerdere mensen gebruik maken van dezelfde... » Lees meer van 'De ene unieke bezoeker is de andere niet'

Google Analytics: Advertentie tracking & advanced segments

Zoals veel mensen weten is het mogelijk om Google Adwords advertenties te tracken met Google Analytics en ook het effect hiervan op conversies te zien. Wat minder mensen weten is dat het ook mogelijk is om andere on- en offline advertenties te tracken met Google Analytics via de custom campaign tracking... » Lees meer van 'Google Analytics: Advertentie tracking & advanced segments'

SES Amsterdam Keynote: Wolter Tjeenk Willink (+video)

Namens het IAB en de tasforce search in het bijzonder, stond tijdens Search Engine Strategies Asmsterdam Wolter Tjeenk Willink op het podium om namens de taskforce een presentatie te geven over het selecteren van een zoekmachine marketing bureau. Webanalisten was mediapartner van het congres: in dit artikel de video opname... » Lees meer van 'SES Amsterdam Keynote: Wolter Tjeenk Willink (+video)'

SES Amsterdam keynote: Eduard Blacquière (+video)

Collega blogger Eduard Blacquière voerde in 2007 een onderzoek uit naar de stand van zaken van zoekmachine marketing in Nederland (PDF). Recentelijk maakte hij een update van dit onderzoek om deze informatie daarna te presenteren tijdens de opnening van Search Engine Strategies in Amsterdam. Webanalisten was mediapartner van het congres:... » Lees meer van 'SES Amsterdam keynote: Eduard Blacquière (+video)'

Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie

Recentelijk verscheen van Eyeblaster het "Eyeblaster Analytics Bulletin deel 3". Hierin zijn "case studys" opgenomen over de inzet van banners voor conversie (en niet branding) en hoe dit verbeterd kan worden. Er is getest met het opnemen van (een deel van) het formulier (het conversiepunt) in de banner. Dit leverde... » Lees meer van 'Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie'

Eén persoon verantwoordelijk voor interpretatie webgedrag

Webanalyse is in de basis: het onderzoeken van webgedrag om te ontdekken wat de kenmerken en redenen van dit gedrag zijn. Dit is vanzelfsprekend meer dan alleen rapporteren over webbezoek cijfers. Er moet worden vertaald wat de cijfers eigenlijk vertellen. Welke trends zijn er waarneembaar en waarom neemt iets toe... » Lees meer van 'Eén persoon verantwoordelijk voor interpretatie webgedrag'

De volgende stap: impressies, en zelfs pages per visitor

Eerder beschreef ik al hoe ik in een vlaag van creativiteit Google AdSense misbruikte als webanalyse instrument. En uiteindelijk gaat het bij weboptimalisatie natuurlijk om het resultaat. Dus hoe kun je beter je resultaat meten dan met adsense statistieken? Eigenlijk wil je meer. En als beginner kom je dan al snel... » Lees meer van 'De volgende stap: impressies, en zelfs pages per visitor'