Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

Site Review Clinic: Agisweb.nl & Autodna.nl (SES Amsterdam)

Tijdens SES Amsterdam (2009) vond een Site Review Clinic plaats. Ik vond dit één van de leukste onderdelen van de Search Engine Strategies. De Site Review Clinic is een terugkerend fenomeen op elke Search Engine Strategies. Het biedt bezoekers de kans om Search Engine Specialist´s aan het werk te zien.... » Lees meer van 'Site Review Clinic: Agisweb.nl & Autodna.nl (SES Amsterdam)'

Verslag SES Amsterdam

Vandaag, 17 maart vond het SES Amsterdam congres plaats in Hotel Krasnapolsky. Ongeveer 200 bezoekers keken naar een keur van presentaties die allemaal een inzicht probeerden te geven in de huidige stand van zaken in de Search wereld. De dag begon voortvarend met Henk van Ess over de zwaar depressieve jongen... » Lees meer van 'Verslag SES Amsterdam'

SEO-copywriting kost conversie

Kijk uit met SEO-copywriting. Die les kun je leren uit een verrassende A/B-test van titels boven een landingspagina. De test is gedraaid met 2 verschillende paginatitels. Een titel met daarin 2 keer een SEO-zoekwoordcombinatie van 4 woorden, en een meer persuasieve, verleidelijke titel met daarin maar 1 keer de zoekwoordcombinatie. De verleidelijke titel converteerde 200%... » Lees meer van 'SEO-copywriting kost conversie'

Tip: optimaliseer de openrate van je emailcampagne

Voor een website kan een reguliere mailing een belangrijke bron van terugkerende bezoekers zijn, dit doordat het passieve gebruikers opmerkzaam maakt van nieuwe artikelen op de website. Om de effectiviteit van een mailing te optimaliseren kan je naar een aantal conversie punten kijken. Percentage  verstuurde emails welke daadwerkelijk wordt gelezen. Dit wordt... » Lees meer van 'Tip: optimaliseer de openrate van je emailcampagne'

“2 kleine aanpassingen en de conversie schiet omhoog”

Op Zoekkinderboek.nl worden kinderboeken verkocht. Het unieke aan deze website is, behalve de niche focus, dat de gehele winst die met de verkopen wordt behaald naar het goede doel gaat. Met de vaste boekenprijs die in Nederland geldt hierdoor een bijzonder unique selling point. Waarom zou de oniine kinderboekenkoper nog... » Lees meer van '“2 kleine aanpassingen en de conversie schiet omhoog”'