Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

De 6 geheimen van verleiding

De afgelopen dagen verslond ik het boek Influence van persuasion-professor Robert Cialdini. Hij presenteert daarin 6 wetenschappelijk onderbouwde verleidingstechnieken uit de sociale psychologie. Het boek bracht me op een paar ideeën waarmee websites hun conversie kunnen verhogen. Plus: ik geef praktijkvoorbeelden van Nederlandse sites die de technieken al toepassen.   Als je... » Lees meer van 'De 6 geheimen van verleiding'

Verslag Web Analytics Wednesday Antwerpen januari 2009

Afgelopen woensdag was ik samen met Egan van Doorn aanwezig bij een geslaagde 1e Web Analytics Wednesday Antwerpen. Op initiatief van de Web Analytics Association België waren op het kantoor van These Days in Antwerpen rond de 50 webanalyse geïnteresseerden bijeen gekomen. Mensen met interesse in "Het meten, verzamelen, analyseren... » Lees meer van 'Verslag Web Analytics Wednesday Antwerpen januari 2009'

Conversie optimalisatie in de praktijk (4): gratisadviseurs.nl

Vandaag deel 4 in de reeks ´Conversie optimalisatie in de praktijk: gratisadviseurs.nl´. Wat hebben we tot nu toe gedaan? We hebben gekeken naar de doelstellingen van de website, de webanalyticsdata geanalyseerd en optimalisatiekansen geïdentificeerd. Lees hier de vorige artikelen: 1. Deel 1: De doelstellingen van gratisadviseurs.nl 2. Deel 2: Data analyse 3. Deel... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (4): gratisadviseurs.nl'

Webanalisten.nl krijgt een social media zusje

Vanmorgen vroeg is de website Socialmediablog.nl gelanceerd. Een kennis deel omgeving met als doel te leren hoe je als bedrijf rendement kunt halen uit social media. Social media, een verzamelnaam voor alle activiteiten die door gezamenlijke interacties ontstaan. Van reviews op vakantiewebsites, tot het delen van je favoriete video op... » Lees meer van 'Webanalisten.nl krijgt een social media zusje'