Strategie KPN retail: webanalytics belangrijk

Eén van de praktijkcases op het webanalyticscongres van 29 mei 2008 was de presentatie van KPN retail. Volgens hun eigen introductie laat sinds 2000 KPN een indrukwekkende toename zien van de online dienstverlening en zien zij webanalytics als één van de belangrijkste drijfveren van dit resultaat. Tijdens deze presentatie werd er dieper ingegaan op de verschillende aspecten die KPN tegenkomt bij het veranderen van een offline organisatie in een online organisatie waarbij de online dienstverlening een steeds groter gedeelte voor zijn rekening neemt. Doel van KPN is om in 2012 40% van de totale afzet online te halen.

De volledige presentatie is in dit artikel opgenomen, maar ik wil graag 2 slides eruit lichten. Een slide over de visie van KPN retail om een beeld te krijgen waar men mee bezig is. Daaronder een slide van de samenstelling van het KPN retail team. Hoe hebben zij de organisatie opgezet?

Visie (plaatje is aanklikbaar)
KPN retail positionering
Organisatie (plaatje is aanklikbaar)
KPN retail afdeling

Om in 2012 de 40% afzet online te halen focust KPN retail, naast shopintegratie, (her)branding en veel zoekmachine aandacht, op de volgende punten:

  • webanalytics als driver voor conversie
  • inzet (meer) multi variate testing
  • focus op persoonlijke omgeving
  • behavioral targeting (inside en outside)

Presentatie

Reacties (2)

Reacties zijn gesloten.