Uitslag webanalisten.nl redesign lezers enquête


 door 

Survey ResultsIn april zijn we gestart met het redesign traject van webanalisten.nl. Zoals geschreven in het introductieartikel voert strategisch en grafisch bureau CLEVER°FRANKE samen met ontwikkelpartner Freshter deze opdracht uit. Behalve dat Reinout en ikzelf als initiatiefnemers van dit platform zijn geinterviewd over onze missie, visie en wensen, is er aan jullie als lezer middels een enquête gevraagd wie jullie zijn en wat jullie van webanalisten.nl vinden. Onderstaande presentatie geeft een overzicht van de analyse van de ingevulde enquêtes.

Bloggers enquête

Naast de enquête voor lezers hebben wij ook een enquête gehouden onder alle vaste schrijvers op webanalisten. Hieruit haalden wij de volgende conclusies voor de webanalisten.nl bloggers:

  • Blogt met name voor kennisdeling en zichtbaarheid, maar ook omdat men het gewoon leuk vindt om te schrijven.
  • Is blij met de waardering die hij krijgt, maar soms mag er bij zijn of haar artikelen wel een wat bredere (niet incrowd) discussie ontstaan.
  • ´Tijd´ is de grootste drempel om meer te gaan schrijven.
  • Vanuit motivatie oogpunt mag er voor de blogger worden gewerkt aan extra zichtbaarheid en persoonlijk contact.
  • De blogger heeft de behoefte een eigen (besloten) incrowd community voor kennisdeling.
  • De blogger is toe aan een update van het CMS.

Vervolgstappen redesign

Op basis van de resultaten van de enquêtes, een analyse van het huidige gebruikersgedrag en de bevindingen van de interne interviews wordt er een functionaliteiten wensen lijst gemaakt. Deze lijst zullen we binnenkort delen op onze website.

Vind meer artikelen over:

3 reacties


Interessante en bruikbare resultaten. Dit geeft natuurlijk een goede houvast voor het verbeteren van de website. Hier kunnen we een voorbeeld aan nemen als het gaat om website redesign!


De resultaten zijn zeker helder samengevat en een mooi uitgangspunt voor het herontwerp. Waar ik nog benieuwd naar ben is hoe jullie visie/doelen matchen met deze resultaten. Zitten daar verschillen in of is het in lijn met wie jullie willen zijn en waar jullie naartoe willen?


@Anouschka onze doelen liggen op een iets strategischer niveau dan de pragmatische aanbevelingen van de lezers, maar op dit moment zijn er in ieder geval geen botsingen kwa wensen en richting. In een volgend artikel (over functionaliteiten) zal ik de uitkomsten of in ieder geval gevolgen vanuit de interne interviews zonder meer meenemen!

Plaats een reactie | Houd u op de hoogte van reacties via e-mail

* Verplicht in te vullen

Houd mij op de hoogte van nieuwe reacties. Of abonneer jezelf op deze discussie zonder te reageren.

Door:

Ton Wesseling (1974) is een ervaren online rendement consultant. Zijn inhoudelijke passie vervult hij als partner en chief optimization officer bij Online Dialogue. Hij heeft ervaring met trajecten voor onder andere ABN AMRO, Booking, Es...

  • Aantal woorden: 227

  • Aantal tweets: 3

  • Aantal reacties: 3

Nieuwsbrief

Voortdurend op de hoogte van het laatste analytics en optimalisaties nieuws met onze nieuwsbrief!

Gebruik je al Usabilla Live?

Lees meer over Usabilla LiveAangeboden door AboutAnalytics