Web Analytics Guru Interviews: Linda Bustos

Linda BustosRich-Page.com is een serie van web analytics guru interviews gestart. De eerste guru die de vragen van Rich Page beantwoordt is Linda Bustos van Get Elastic.

Interessant
Linda gaat in op de vragen wat de perfecte ecommerce site in zich moet hebben (dat is nogal wat!) en wat volgens haar de beste metric is:

Revenue per keyword (I like to look at overall, paid and non-paid separately) tells you which keywords make you money and which actually waste your money – something intuition and third party tools can´t do.

Daarnaast geeft ze ook antwoord op de vraag wie volgens haar over een paar jaar de grootste speler gaat worden in de web analytics markt:

But I think an analytics provider that can take analytics to the next level – that can answer questions ´why´ people leave a site or can measure eye movements and mouse movements could give any existing tool a run for its money. Video and rich media analytics will be important, too. So will mobile analytics.

Wat ik me dan gelijk afvraag is: hoe meet je eye movements met een analytics pakket? Dat zou inderdaad the next level zijn.

Het is een leuk interview en ik kijk uit naar de volgende in deze serie.

Lees meer: Het volledige interview.

Reacties (2)

Reacties zijn gesloten.