Welke conversie boeken moet ik lezen in de vakantie?

Boeken in de zomerDe zomervakantie komt eraan (bijna geheel augustus ben je van me af), tijd om boeken te lezen. Wat zijn dé boeken om te lezen over website conversie optimalisatie? Ik heb geprobeerd een top 3 van boeken te maken in 4 vakgebieden die voor mij zeer relavant zijn in het traject analyse, inzichten en verbeteren. Usability voor het gemak, webanalyse voor het meten, conversie optimalisatie voor het echte werk en, misschien voor sommige webanalisten een vreemde eend in de bijt: authenticiteit, het vertellen van de echte verhalen. Geen doorlinks opgenomen naar een online boekenwinkel. Zo kun je zelf uitzoeken welke shop en affiliate je rijker gaat maken!

Usability / user experience:
Jakob Nielsen – ‘Ecommerce User Experience’ (de oude guru)
Jesse James Garrett – ‘Elements of User Experience’ (nog steeds guru)
Steve Krug – ‘Don’t Make Me Think’ (de nieuwe guru)

Webanalyse:
Eric Peterson – ‘Web Analytics Demystified’ (het basis handboek)
Avinash Kaushik – ‘Web Analytics: an hour a day’ (het nieuw handboek)
Jason Burby – ‘Actionable Web Analytics’ (de uitvoerbare acties)

Conversie optimalisatie:
Lance Loveday & Sandra Niehaus – ‘Web design for ROI’ (focus op design voor conversie)
Bryan & Jeffrey Eisenberg – ‘Call to Action’ (hoe en waar verbeteren)
Tim Ash – ‘Landing Page Optimization’ (optimaliseer je 1e bezoekerscontact met testen)

Authenticiteit:
Seth Godin – ‘All Marketers Are Liars’ (de kracht van het vertellen van echte verhalen)
Robert Scoble, Shel Israel – ‘Naked Conversations’ (de kracht van online transparantie)
James Gilmore, Joseph Pine II – ‘Authenticity: What Consumers Really Want’ (helder)

Als er tips zijn over andere boeken die meer inzicht geven in ons vakgebied: laat je horen in de comments!

Reacties (5)

Reacties zijn gesloten.