Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

Conversion Hotel Texel – alle sprekers – laatste kaarten

ConversionHotel, onze eigen analyse en optimalisatie evenement - 48 uur lang op Texel - gaat door! We hebben al bijna 70% van de kaarten verkochten en op 21,22 en 23 november ontvangen we bezoekers vanuit in ieder geval Nederland, België, Frankrijk en Engeland! In dit artikel een overzicht van het programma... » Lees meer van 'Conversion Hotel Texel – alle sprekers – laatste kaarten'

Win kaarten voor de tweede editie van het B2B E-commerce Congres (28 oktober, Hotel Houten – Utrecht)

Op 28 oktober vindt de tweede editie van het B2B E-commerce Congres plaats. Het enige congres in Nederland dat zich richt op de trends, ontwikkelingen en uitdagingen in b2b e-commerce. Centraal thema dit jaar is ‘Consumerization of b2b e-commerce’. De verwachtingen van de klant verandert. Als consument verwachten ze een volledig... » Lees meer van 'Win kaarten voor de tweede editie van het B2B E-commerce Congres (28 oktober, Hotel Houten – Utrecht)'
AB-testen met strategie

Deze strategie, waardoor je echt effectief gaat A/B-testen, gebruik je vast nog niet

Dé manier om een goede test te draaien, te analyseren en te begrijpen is testen met strategieën i.p.v. testen met losse elementen op je landingspagina. Zo.... Dit is eigenlijk al de kern van mijn verhaal. Test je strategie, want conversie-optimalisatie heeft een duidelijke strategie nodig. Dit alles gebaseerd op je doelgroep... » Lees meer van 'Deze strategie, waardoor je echt effectief gaat A/B-testen, gebruik je vast nog niet'

6 psychologische principes achter goed-converterende websites: kosten/baten analyse

Vorige week hadden we het in de serie van 6 psychologische principes achter goed-converterende websites over de wet van eerder ervaringen. 6 psychologische principes die een slimme marketeer kan gebruiken om de conversie van een website te verbeteren. Vandaag gaan we het hebben over ervaring, en daar hebben we met dank aan KISSmetrics ook 3 case... » Lees meer van '6 psychologische principes achter goed-converterende websites: kosten/baten analyse'

3 eenvoudige redenen waarom jouw A/B-test vaak niets oplevert

Conversie optimalisatie is geen A/B-testen, maar A/B-testen is wel een heel belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Als je echter steeds maar weer geen winnende variaties uit de testen haalt... dan verdwijnt op een gegeven moment A/B-testen uit het zicht. Waarom immers verder gaan als het niets oplevert? Maar waarom levert het... » Lees meer van '3 eenvoudige redenen waarom jouw A/B-test vaak niets oplevert'

Vacature voor Web Analytics Consultants bij Netprofiler

Netprofiler is een online marketing bureau dat klanten helpt om hun online resultaat te meten en te verbeteren. De 24 consultants van Netprofiler helpen bedrijven met zoekmachine marketing, website verbeteringsprojecten en web analytics. In de Emerce100 van 2014 is Netprofiler voor het 4e jaar op rij uitgeroepen tot het beste... » Lees meer van 'Vacature voor Web Analytics Consultants bij Netprofiler'

De 4 lagen van Big Data die iedereen moet kennen

Er is nog steeds veel verwarring over Big Data. Daarom heeft Bernard Marr voor Smart Data Collective een artikel geschreven over de 4 lagen van Big Data die iedereen moet kennen: de verschillende stadia die data doorloopt voor deze tot waardevolle inzichten leidt. Het hele punt van een big data strategie is om een... » Lees meer van 'De 4 lagen van Big Data die iedereen moet kennen'