Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

Boekreview: Building a digital analytics organization van Judah Phillips

Judah Phillips is een ervaren digital analist, die zijn sporen heeft verdiend bij Reed Elsevier en Nokia. Daarnaast organiseert Judah de kennissessie Digital Analytics Thursday en heeft hij de Analytics Research Organization opgericht. Ten slotte heeft Judah een adviserende rol bij digital analytics bedrijven zoals Localytics en Webtrends. Kortom: een... » Lees meer van 'Boekreview: Building a digital analytics organization van Judah Phillips'

7 landingspagina tests voor een inspirerend 2014

Slimme online marketeers gebruiken landingspagina's samen met hun normale website om de best mogelijke conversie te halen. Om de hoogste conversiepercentages uit je landingspagina's te halen is het essentieel dat je de elementen op de pagina test om de best presterende variaties te vinden. Om je inspiratie te geven voor... » Lees meer van '7 landingspagina tests voor een inspirerend 2014'
gedrag. site inhoud. alle paginas

10 Optimalisatie Specialisten delen hun favoriete Google Analytics rapport

Een belangrijke reden om Google Analytics te gebruiken voor conversie optimalisatie is dat het je helpt om potentiële conversie-verbeteringen op te sporen. Verkeer is ons heel dierbaar en we willen deze niet verspillen met testen die niet resulteren in verbeteringen of leermomenten. Google Analytics helpt je met data over welke... » Lees meer van '10 Optimalisatie Specialisten delen hun favoriete Google Analytics rapport'

Lessen uit A/B-testen: 4 marketing case studies

A/B-testen kan het succes van een marketing campagne geheel ten goede doen keren. Angela Stringfellow van Unbounce.com laat met deze 4 marketing case studies zien hoe anderen door A/B-testen hun campagne tot een succes hebben gemaakt. Voorbeelden van A/B-testen kunnen soms heel verrassend zijn, terwijl sommigen voor de hand liggend zijn.... » Lees meer van 'Lessen uit A/B-testen: 4 marketing case studies'

Vacature voor Webanalist bij De Bijenkorf in Amsterdam

De Bijenkorf heeft zich in de afgelopen honderdveertig jaar een bijzondere positie verworven binnen de Nederlandse detailhandel. Als vooraanstaand warenhuis vervullen wij vaak een voortrekkersrol. Wij willen die positie handhaven en onze omgeving blijven inspireren. Onze missie verwoordt dit helder en eenduidig: "Wij zijn hét toonaangevende warenhuis dat met passie... » Lees meer van 'Vacature voor Webanalist bij De Bijenkorf in Amsterdam'

6 manieren waarop online retailers big data kunnen gebruiken

Er zijn veel verschillende definities van Big Data. Vraag de definitie aan Gagan Mehra en hij zal zeggen: “Data die moeilijk is om te verwerken en te analyseren door gebruik van traditionele database en software technieken.” Big Data blijft voor velen dan ook een uitdaging. Daarom schreef Gagan Mehra voor Practical... » Lees meer van '6 manieren waarop online retailers big data kunnen gebruiken'

Vacature voor Webanalytics implementatie specialist bij Nederlandse Publieke Omroep

De afdeling Publieksonderzoek van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is verantwoordelijk voor advies en ondersteuning op het terrein van publieks-, media- en programmabeleid. Het beheren, onderhouden en (laten) ontwikkelen van strategische onderzoeksinstrumenten is een hoofdtaak van de afdeling. De directie Distributie & Uitzending (DDU) binnen de Nederlandse Publieke Omroep (NPO)... » Lees meer van 'Vacature voor Webanalytics implementatie specialist bij Nederlandse Publieke Omroep'