Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

Let op de ‘Spooktraffic’ in je webanalytics pakket

Dagelijks kijken we in ons webanalyticspakket naar bezoekersaantallen, conversieratio’s, bounce-percentages etc. om op basis daarvan onze online business bij te sturen. Maar weet je eigenlijk wel zeker dat de bezoekers waarop je je aannames baseert wel échte bezoekers zijn? Het aandeel ‘spooktraffic’ wordt volgens onderzoek namelijk steeds groter. En dat... » Lees meer van 'Let op de ‘Spooktraffic’ in je webanalytics pakket'

5 fouten die je moet vermijden bij het A/B-testen van designs

A/B-testen kan je helpen om je webdesigns te verbeteren. Zelfs een kleine aanpassing, zoals het veranderen van de plek van je call-to-action knop, kan verkopen verhogen met 35.6%. Het uitvoeren van A/B-tests zal je helpen te verifiëren dat jouw designveranderingen tot betere resultaten leiden. Hoewel A/B-testen een no-brainer lijkt, zeker met... » Lees meer van '5 fouten die je moet vermijden bij het A/B-testen van designs'

Google Penalties and Best Practices – Fili Wiese & Kaspar Szymanski (Search Congres 2013)

Elke jaar zijn er meer dan 500 updates (op basis van meer dan 200 eigenschappen) aan Google search. De manual teams kunnen je een handmatige penalty geven. Door het handmatig doornemen van websites worden patronen ontdekt die vervolgens worden geautomatiseerd door de Algorithm teams. Fili drukt ons op het hart dat... » Lees meer van 'Google Penalties and Best Practices – Fili Wiese & Kaspar Szymanski (Search Congres 2013)'

Verleden, Heden en de Toekomst van Search – Bas van den Beld (Search Congres 2013)

Bas opent het congres en neemt ons mee door de timeline van Seach en waar we nu zijn aangekomen bij content marketing. Eigenlijk iets waar we altijd al mee bezig waren. In de begindagen bevonden zicht hier mensen die zo snel mogelijk geld wilde verdienen met spammen. Door middel van... » Lees meer van 'Verleden, Heden en de Toekomst van Search – Bas van den Beld (Search Congres 2013)'

10 top quotes en 13 presentaties van Search Congres 2013 (#search13)

Woensdag 2 oktober was het eerste Search Congres dat georganiseerd werd door de Google Analytics Certified Partners (GACP’s). Deze partners vulden, samen met enkele keynotespeakers, het programma van de dag. Er komen nog verslagen op Webanalisten.nl online. In dit artikel al 13 presentaties (zonder verslag) en de 10 top quotes... » Lees meer van '10 top quotes en 13 presentaties van Search Congres 2013 (#search13)'

The Tableau Experience deel 2 – inzichten uit Tableau

In mijn artikel van gisteren introduceerde ik Tableau als een ‘Visual analytics’ tool gespecialiseerd in het snel houden van grote multi-dimensionale databases. Vandaag bespreek ik een aantal praktijkvoorbeelden van hoe je inzichten uit Tableau kunt halen. Vodafone - Tableau in de praktijk Geert Jansen - BI demand and capability manager bij Vodafone... » Lees meer van 'The Tableau Experience deel 2 – inzichten uit Tableau'