Uitgelicht bericht

Google Analytics account en tracking setup, je startpunt

In het vorige artikel heb ik het belang van een goede Google Analytics setup toegelicht aan de hand van het kwaliteitsmodel van Brian Clifton. In dit artikel licht ik de eerste onderdelen van dit model nader toe; account setup and governance, tracking code deployment, Adwords en site search tracking. Via... » Lees meer van 'Google Analytics account en tracking setup, je startpunt'
uitstappercentage versus uitvalpercentage

Het belangrijke verschil tussen uitstappercentage en uitvalpercentage

Wanneer je gaat beginnen met optimaliseren, moet je altijd een aantal data-statistieken op een rij zetten om een goed overzicht te krijgen. Welke pagina's hebben we allemaal? Hoeveel unieke gebruikers komen hier? Voor hoeveel transacties zorgt het? Hoe komen mensen op de pagina en waar klikken ze naartoe? Met behulp van deze data kun je... » Lees meer van 'Het belangrijke verschil tussen uitstappercentage en uitvalpercentage'
  • 0 likes
  • 0 tweets
stupid header

Analytics zijn geen oplossing voor stomheid

Zo nu en dan hoor je van big data of analytics projecten die spectaculair gefaald zijn. Vooral wanneer het grote overheidsprojecten zijn, hier in Nederland ook een bekende situatie, dan kan je er op rekenen dat critici ons komen vertellen dat we te afhankelijk zijn van computers en data. Zeker nu big data... » Lees meer van 'Analytics zijn geen oplossing voor stomheid'
  • 0 likes
  • 0 tweets
5 conversieleugens header

5 conversieleugens waar je voor op moet passen

Of het nu zo gekomen is door gladde verkooppraatjes of experts die het allemaal iets te goed weten, bepaalde 'kennis' over conversie optimalisatie is niet helemaal betrouwbaar. Daarom deelt Amy African van Eight by Eight deze 5 conversieleugens waar je voor op moet passen. Leugen #1 Het verbeteren van conversie begint met het testen van... » Lees meer van '5 conversieleugens waar je voor op moet passen'
  • 0 likes
  • 0 tweets
experiencing vs remembering

Het geheim voor tevreden klanten, terugkerende klanten en ambassadeurs

Verhalen worden gemaakt door de herinneringen die we tot ons hebben genomen. Ook verhalen die we verzinnen, om welke reden dan ook, komen uit deze herinneringen. Veranderingen, hoogtepunten en eindes maken het verhaal. Het einde van een ervaring is het allerbelangrijkste, het domineert de herinnering. Zo wordt een ervaring een... » Lees meer van 'Het geheim voor tevreden klanten, terugkerende klanten en ambassadeurs'
  • 0 likes
  • 0 tweets
goud

De gouden conversiegrens

Alle grote e-commerce spelers hebben een conversie optimalisatie programma. Zij A/B-testen continu aanpassingen aan hun websites en apps. Het doel hierbij is enerzijds de conversie direct te verbeteren en anderzijds te leren welk soort interactie met bezoekers wel effectief is en welke niet. De grote e-commerce spelers hebben veel bezoekers, veel... » Lees meer van 'De gouden conversiegrens'
  • 0 likes
  • 0 tweets
annoying emails

4 manieren om je nieuwsbrief minder vervelend te maken

Je e-mail marketinginspanningen hebben misschien een positieve invloed op sommige van je abonnees, maar kan net zo goed vervelend zijn voor anderen. Jim Davidson deelt daarom op Clickz 4 manieren om je nieuwsbrief minder vervelend te maken. Een volle inbox is geen lange-termijn plan We kennen allemaal de strategie van "stuur meer e-mail, verdien meer... » Lees meer van '4 manieren om je nieuwsbrief minder vervelend te maken'
  • 0 likes
  • 1 tweets
Mobiel frustratie

Waarom converteert mobiel niet? Discussieer mee

Een vaak genoemd antwoord is: 'Mobiele bezoekers zijn vaak oriënterende bezoekers en hebben daarom een lagere koopintentie.' Dit is klinkklare onzin. Het beschrijft de situatie, maar het is verre van een verklaring voor dit gedrag. Wat is dan de reden dat mobiel niet (goed) converteert? Mobiele behoeftes 'Mobiele bezoekers zijn oriënterende bezoekers.'... » Lees meer van 'Waarom converteert mobiel niet? Discussieer mee'
  • 0 likes
  • 0 tweets

Vacature voor Webanalist bij Mirabeau Amsterdam

Het leven van een webanalist bij Mirabeau: Als webanalist maak je onderdeel uit van Mirabeau Insights. Dit team bestaat uit 5 mensen, waarvan een vacature. Jouw teamleaden zijn twee webanalisten en twee user experience researchers die werken vanuit de visie om kwantitatief en kwalitatief onderzoek te combineren. Je hebt een visie... » Lees meer van 'Vacature voor Webanalist bij Mirabeau Amsterdam'
  • 0 likes
  • 0 tweets
Pagina 20 van 129« Eerste...10...1819202122...304050...Laatste »