Werk je vaak met online data? Met bijvoorbeeld Google Analytics, Tag Management, Excel en dashboards? Lees hier alle tips op het gebied van analyse door specialisten en passievolle kenners.

privacy cro

Een gesprek over privacy en CRO

Ontwikkelingen om de privacy van consumenten te beschermen volgen elkaar snel op. Maatschappelijk bewustzijn over privacy en de waarde van data neemt toe. Technische maatregelen (zoals Intelligent Tracking Prevention) en juridische maatregelen (zoals GDPR) maken het moeilijker om internetgebruikers te volgen. Alles wijst erop dat deze maatschappelijke beweging zich alleen... » Lees meer van 'Een gesprek over privacy en CRO'

Aan de slag met R

De meeste web analytics tools zijn zowel briljant als gehandicapt. Briljant omdat je snel mooie rapporten en prima visualisaties uit een enorme bak data kan halen. Via drill-down en segmentatie kan je snel en makkelijk tot inzichten komen. Gehandicapt omdat de berekeningen die je wil maken vaak net niet mogelijk zijn, en... » Lees meer van 'Aan de slag met R'
webanalyse cookies

Webanalyse en online advertising op een cookieloos internet

In het eerste artikel in deze serie heb ik toegelicht wat er aan de hand is. In het kort: third-party cookies kunnen niet meer geplaatst worden, first-party cookies worden veel sneller gewist. In het tweede artikel heb ik aangegeven welke gevolgen er zijn voor webanalyse, online adverteren en het meten... » Lees meer van 'Webanalyse en online advertising op een cookieloos internet'
opstartfouten DIGITAal INITIATIEF

Zo haal je de opstartfouten uit je digitale initiatief

Door de COVID-19 pandemie is digitale transformatie in een stroomversnelling geraakt. Het aantal nieuwe digitale initiatieven is nog nooit zo groot geweest. Waar moet je vanuit conversie-oogpunt op letten bij je verkoopsite? Techniek Als eerste controleer je de werking van de website. Een ouderwetse, maar heel belangrijke Quality Assurance-studie. Wordt de website... » Lees meer van 'Zo haal je de opstartfouten uit je digitale initiatief'
cookies

Internet zonder cookies; uitdaging voor webanalisten

In het eerste artikel in deze reeks heb ik toegelicht hoe browsermakers steeds meer beperkingen opleggen voor het tracken van bezoekers via cookies. De webbezoeker krijgt meer mogelijkheden om tracking tegen te gaan en hoeft dit niet meer per website aan te geven. Voor marketeers levert dit een aantal uitdagingen... » Lees meer van 'Internet zonder cookies; uitdaging voor webanalisten'
ux tip

De gouden UX tip

Vaak krijg ik de vraag wat nu de best practices zijn op het gebied van UX. En dan het liefst de gouden tips die leiden tot een flinke conversieverhoging. Je weet wel… die tips van “je moet nooit header images of carousels gebruiken”, “oranje buttons werken het best”, “je moet... » Lees meer van 'De gouden UX tip'