Werk je vaak met online data? Met bijvoorbeeld Google Analytics, Tag Management, Excel en dashboards? Lees hier alle tips op het gebied van analyse door specialisten en passievolle kenners.

toepassen digital marketing analyse

Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen

In mijn drie eerdere artikelen over digital marketing analyse besprak ik de rolverdeling binnen het team, de analyses die analisten uitvoeren en de belangrijke rol daarin van data. In dit laatste artikel in deze reeks beschrijf ik de wijze waarop digital marketing analisten hun analyseresultaten in productie kunnen brengen. Daarmee... » Lees meer van 'Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen'
succesvol verzamelen van klantinformatie

Het belang van bedrijfscultuur voor het succesvol verzamelen van klantinformatie

Het proces van het verzamelen en analyseren van informatie over klanten is een vereiste geworden voor bedrijven die willen concurreren in het digitale tijdperk. Naarmate er meer data over de consument beschikbaar is, neemt ook de mogelijkheid voor bedrijven toe om ze in detail te begrijpen en te benutten. Organisaties die gebruikmaken van de... » Lees meer van 'Het belang van bedrijfscultuur voor het succesvol verzamelen van klantinformatie'
sampled data

Help! Ik heb in Google Analytics sampled data in mijn A/B test resultaten!

Bij het nemen van een sample, neem je feitelijk een stukje van iets wat representatief is voor het geheel. Bijvoorbeeld van een totale populatie of een volledige dataset met sessies van je website. Maar wat als je tijdens het analyseren van je A/B testen tegen een situatie aanloopt waarin je... » Lees meer van 'Help! Ik heb in Google Analytics sampled data in mijn A/B test resultaten!'
doelgroep google analytics

Bepaal binnen 10 minuten jouw (B2C) doelgroep met Google Analytics

“Meten is weten”: dat is hét motto van een groot gedeelte van de data gedreven online marketeers. Deze marketeers verkondigen dat iedere stap en beslissing wordt gebaseerd op data. Toch wordt de doelgroep bij bedrijven in veel gevallen uit de mouw van dezelfde marketeer geschud. Dit vormt een enorm risico... » Lees meer van 'Bepaal binnen 10 minuten jouw (B2C) doelgroep met Google Analytics'
mail alerts

E-mail alerts in Google Sheets die je leven een stuk makkelijker maken

Vraag je je altijd al af of je alerts kan instellen in Google Sheets? Goed nieuws! Dat kan! Deze blog helpt je e-mail alerts zelf in te stellen. Heb jij bijvoorbeeld een dashboard in Google Sheets gemaakt? Of wil je je A/B-test resultaten niet handmatig monitoren? Er bestaat een custom script... » Lees meer van 'E-mail alerts in Google Sheets die je leven een stuk makkelijker maken'
Digital marketing analyse

Digital marketing analyse; van KPI rapportage tot recommendation model

Dit is het tweede artikel van de reeks over digital marketing. In het eerste artikel is de rol van de data analist toegelicht. In dit artikel licht ik toe welke analyse vraagstukken een analist zoal tegenkomt en welke statistische technieken daarbij worden ingezet. Een handig model om hier te gebruiken is de bekende... » Lees meer van 'Digital marketing analyse; van KPI rapportage tot recommendation model'