Werk je vaak met online data? Met bijvoorbeeld Google Analytics, Tag Management, Excel en dashboards? Lees hier alle tips op het gebied van analyse door specialisten en passievolle kenners.

vpn

De invloed van VPN op het meten en het weten

Hoe goed ken je jouw klant? Deze clichévraag in de marketingwereld wordt interessanter als we het opkomende consumentengebruik van VPN's (Virtual Private Network) in acht nemen. Voor de niet-ingewijden; met een VPN kan je je schier onherkenbaar door het digitale leven bewegen. Welke invloed heeft deze anonimisering van de gebruiker... » Lees meer van 'De invloed van VPN op het meten en het weten'
google tag manager

Google Tag Manager advanced: triggers en search engine optimization

In het eerste artikel van deze reeks behandelde ik de web analytics toepassingen van Google Tag Manager, in het tweede artikel ging ik verder in op optimalisatie en personalisatie van een website met Google Tag Manager. In dit laatste artikel behandel ik triggers in Tag Manager en laat ik een... » Lees meer van 'Google Tag Manager advanced: triggers en search engine optimization'
toepassen digital marketing analyse

Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen

In mijn drie eerdere artikelen over digital marketing analyse besprak ik de rolverdeling binnen het team, de analyses die analisten uitvoeren en de belangrijke rol daarin van data. In dit laatste artikel in deze reeks beschrijf ik de wijze waarop digital marketing analisten hun analyseresultaten in productie kunnen brengen. Daarmee... » Lees meer van 'Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen'
succesvol verzamelen van klantinformatie

Het belang van bedrijfscultuur voor het succesvol verzamelen van klantinformatie

Het proces van het verzamelen en analyseren van informatie over klanten is een vereiste geworden voor bedrijven die willen concurreren in het digitale tijdperk. Naarmate er meer data over de consument beschikbaar is, neemt ook de mogelijkheid voor bedrijven toe om ze in detail te begrijpen en te benutten. Organisaties die gebruikmaken van de... » Lees meer van 'Het belang van bedrijfscultuur voor het succesvol verzamelen van klantinformatie'