Werk je vaak met online data? Met bijvoorbeeld Google Analytics, Tag Management, Excel en dashboards? Lees hier alle tips op het gebied van analyse door specialisten en passievolle kenners.

Digital marketing analyse

Digital marketing analyse; van KPI rapportage tot recommendation model

Dit is het tweede artikel van de reeks over digital marketing. In het eerste artikel is de rol van de data analist toegelicht. In dit artikel licht ik toe welke analyse vraagstukken een analist zoal tegenkomt en welke statistische technieken daarbij worden ingezet. Een handig model om hier te gebruiken is de bekende... » Lees meer van 'Digital marketing analyse; van KPI rapportage tot recommendation model'
RCT's

Verder dan traditionele A/B testen met RCT’s

Chad Sanderson (Microsoft) gaf tijdens Conversion Hotel 2018 een presentatie over experimenteren op een breder niveau. Hierbij ging hij dieper in op digitale ‘randomized controlled trials' (RCT’s). Oftewel gerandomiseerd gecontroleerde testen. De representativiteit van je testen is het belangrijkst. De kwantiteit van je testgroep beïnvloedt je kwaliteit niet zolang de verzamelde... » Lees meer van 'Verder dan traditionele A/B testen met RCT’s'
P-hacking

Hoe voorkom je p-hacking bij A/B testen?

‘p-Hacking’ (oftewel ‘data fishing’ en ‘data snooping’) is de neiging om patronen in gegevens te ontdekken die statistisch significant lijken, terwijl er feitelijk geen effect is. Het fenomeen bestaat in verschillende vormen en maten, maar veelal zien we het terug als: Het continu monitoren van het experiment en deze stoppen zodra de waargenomen... » Lees meer van 'Hoe voorkom je p-hacking bij A/B testen?'
Pagina 1 van 3312345...102030...Laatste »