Dagelijkse optimalisatie is vaak gericht op korte termijn. Strategieën daarentegen helpen ons om ook op langere termijn goede optimalisatieslagen te maken. Verschillende strategieën op het gebied van analyse en optimalisatie worden hier gedeeld.

Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie
Er zijn veel uitdagingen bij het creëren van een growth mindset in een bedrijf als marketeer. Een van de grootste uitdagingen is dat de verschillende marketingteams op hun eigen eiland werken. Dit isolement maakt het moeilijk om samen te werken aan het creëren van een organisatiebrede datagedreven cultuur. Lees nu... » Lees meer van 'Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie'

Zo kies je de beste server voor jouw bedrijf
Bedrijven maken steeds meer gebruik van het internet. Dit heeft voor een deel te maken met de verschillende kansen die er liggen. Tegenwoordig is het namelijk ontzettend eenvoudig om de verschillende mogelijkheden van het internet te benutten, zoals het werven van nieuwe klanten en het verkopen van producten. Daarnaast kiezen... » Lees meer van 'Zo kies je de beste server voor jouw bedrijf'

De meerwaarde van een UX designer binnen CRO
Designen voor CRO
Bij Online Dialogue optimaliseren we de gebruikservaring op websites van onze klanten. Als UX designer ben ik onderdeel van een team samen met psychologen, analisten en strategen. We komen tot inzichten door middel van data analyses van de analisten en gedragsanalyses van psychologen. We valideren onze bevindingen door... » Lees meer van 'De meerwaarde van een UX designer binnen CRO'

Verhalen werken beter dan alleen cijfers
Als je als analist wilt dat er actie op jouw analyses wordt ondernomen, dan zul je data en bijbehorende inzichten vaak moeten presenteren aan stakeholders. Het is daarom essentieel om inzichten en acties in de juiste verhaal- of presentatie-vorm te gieten. Hierdoor wordt de data voor iedereen goed begrijpelijk.
In de... » Lees meer van 'Verhalen werken beter dan alleen cijfers'

‘In elke organisatie hoort een data-analist’
Peter O’Neill helpt organisaties om meer uit hun data te halen. Op het Digital Analytics Congres vertelt hij wat er nog vaak fout gaat. Organisaties moeten volgens de Brit heel anders naar digital analytics gaan kijken en niet bang zijn om erin te investeren.
Passie voor data
Peter O’Neill werkt sinds 2006... » Lees meer van '‘In elke organisatie hoort een data-analist’'

Welke tandenborstel je ook gebruikt, poets in ieder geval je tanden
CRO processes are like toothbrushes. They are all the same, but no one wants to use each others toothbrush. - John Ekman
Een van de meest voorkomende valkuilen bij conversie optimalisatie is een tekort aan structuur. Veel bedrijven zien CRO nog steeds als een project of tactiek en steken minder energie... » Lees meer van 'Welke tandenborstel je ook gebruikt, poets in ieder geval je tanden'

Welke A/B testing tool moet ik gebruiken?
In onze enquête ‘status van CRO & A/B testen’ van dit kwartaal hebben we jullie, onze lezers, onder andere gevraagd welke technische A/B test oplossing(en) je gebruikt, waarom, welke andere tools jullie kennen en waarom jullie hier dan geen gebruik van maken. Uit de resultaten van deze CRO enquête werd... » Lees meer van 'Welke A/B testing tool moet ik gebruiken?'

Marktonderzoek 2020: First Party Data, First Party Data!
Over de lange termijn waarde van hypothese gedreven experimenten
Vorige maand vond in de Jaarbeurs in Utrecht het Marketing en Insights Event (MIE) plaats. De MIE wordt ieder jaar georganiseerd door de MOA (de markt onderzoek associatie, hoewel ze zich tegenwoordig Center for Information Based Decision Making & Marketing Research noemen).... » Lees meer van 'Marktonderzoek 2020: First Party Data, First Party Data!'