Dagelijkse optimalisatie is vaak gericht op korte termijn. Strategieën daarentegen helpen ons om ook op langere termijn goede optimalisatieslagen te maken. Verschillende strategieën op het gebied van analyse en optimalisatie worden hier gedeeld.

Hoe beleg je continue optimalisatie in een organisatie?

Bijna iedereen in een succesvolle organisatie zet dagelijks zijn schouders onder een beter product en onder betere marketing, waarbij in het achterhoofd de gewenste groei in marktaandeel en het juiste rendement per klant blijft meewegen. Noem het “conversion optimization”, noem het “customer experience optimization”, noem het “business optimization”. Feit is... » Lees meer van 'Hoe beleg je continue optimalisatie in een organisatie?'
Experience Optimization Platformen

A/B-test tools zijn Experience Optimization Platformen geworden

Sta je op het punt om een (nieuwe) A/B-test oplossing te kiezen? Wil je niet zelf iets ontwikkelen, maar software afnemen van een gespecialiseerde leverancier? Dan zul je merken dat A/B-test tools niet alleen meer A/B-testen. Het zijn Experience Optimization Platformen geworden. Van Optimizely tot Adobe, van ABtasty tot Kameleoon. Het... » Lees meer van 'A/B-test tools zijn Experience Optimization Platformen geworden'
big data

5 tips om met big data het meeste uit je online marketingstrategie te halen!

Hoe meer data over het online gedrag van je bezoekers, hoe meer online marketing kansen. Dat klinkt heel leuk en aardig, maar toch blijkt het steeds weer een kunst om van big data ‘small data’ te maken. Gelukkig kun je met een juiste online marketingstrategie de big data overzichtelijk houden. Hoe... » Lees meer van '5 tips om met big data het meeste uit je online marketingstrategie te halen!'
growth mindset

Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie

Er zijn veel uitdagingen bij het creëren van een growth mindset in een bedrijf als marketeer. Een van de grootste uitdagingen is dat de verschillende marketingteams op hun eigen eiland werken. Dit isolement maakt het moeilijk om samen te werken aan het creëren van een organisatiebrede datagedreven cultuur. Lees nu... » Lees meer van 'Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie'
Zo kies je de beste server voor jouw bedrijf

Zo kies je de beste server voor jouw bedrijf

Bedrijven maken steeds meer gebruik van het internet. Dit heeft voor een deel te maken met de verschillende kansen die er liggen. Tegenwoordig is het namelijk ontzettend eenvoudig om de verschillende mogelijkheden van het internet te benutten, zoals het werven van nieuwe klanten en het verkopen van producten. Daarnaast kiezen... » Lees meer van 'Zo kies je de beste server voor jouw bedrijf'
designer cro

De meerwaarde van een UX designer binnen CRO

Designen voor CRO Bij Online Dialogue optimaliseren we de gebruikservaring op websites van onze klanten. Als UX designer ben ik onderdeel van een team samen met psychologen, analisten en strategen. We komen tot inzichten door middel van data analyses van de analisten en gedragsanalyses van psychologen. We valideren onze bevindingen door... » Lees meer van 'De meerwaarde van een UX designer binnen CRO'
Digital Analytics Congres

‘In elke organisatie hoort een data-analist’

Peter O’Neill helpt organisaties om meer uit hun data te halen. Op het Digital Analytics Congres vertelt hij wat er nog vaak fout gaat. Organisaties moeten volgens de Brit heel anders naar digital analytics gaan kijken en niet bang zijn om erin te investeren. Passie voor data Peter O’Neill werkt sinds 2006... » Lees meer van '‘In elke organisatie hoort een data-analist’'