De 4 lagen van Big Data die iedereen moet kennen
Er is nog steeds veel verwarring over Big Data. Daarom heeft Bernard Marr voor Smart Data Collective een artikel geschreven over de 4 lagen van Big Data die iedereen moet kennen: de verschillende stadia die data doorloopt voor deze tot waardevolle inzichten leidt.
Het hele punt van een big data strategie is om een... » Lees meer van 'De 4 lagen van Big Data die iedereen moet kennen'
Gebruik de ‘Big Data power’ van search
Search kan de beste vriend zijn van een marketeer en is een fantastisch kanaal voor conversies. Het is een engagement mogelijkheid die door de gebruiker zelf wordt geïnitieerd en het geeft een enorm scala aan data waar wij als marketeers graag in duiken om inzichten te segmenteren, analyseren en identificeren die... » Lees meer van 'Gebruik de ‘Big Data power’ van search'
Wil je big data gebruiken? Leer eerst hoe je normale data delft
Er liggen voor data analisten enorme kansen in het verschiet: big data. Het idee van het sneller dan het licht verwerken van grote hoeveelheden data uit verschillende bronnen.
Er is echter een maar: we moeten eerst terug naar de basis voordat we investeren in de infrastructuur die nodig is om een stap... » Lees meer van 'Wil je big data gebruiken? Leer eerst hoe je normale data delft'
6 manieren waarop online retailers big data kunnen gebruiken
Er zijn veel verschillende definities van Big Data. Vraag de definitie aan Gagan Mehra en hij zal zeggen: “Data die moeilijk is om te verwerken en te analyseren door gebruik van traditionele database en software technieken.”
Big Data blijft voor velen dan ook een uitdaging. Daarom schreef Gagan Mehra voor Practical... » Lees meer van '6 manieren waarop online retailers big data kunnen gebruiken'
The Tableau Experience deel 2 – inzichten uit Tableau
In mijn artikel van gisteren introduceerde ik Tableau als een ‘Visual analytics’ tool gespecialiseerd in het snel houden van grote multi-dimensionale databases. Vandaag bespreek ik een aantal praktijkvoorbeelden van hoe je inzichten uit Tableau kunt halen.
Vodafone - Tableau in de praktijk
Geert Jansen - BI demand and capability manager bij Vodafone... » Lees meer van 'The Tableau Experience deel 2 – inzichten uit Tableau'
The Tableau Experience deel 1 – introductie van Tableau
Zelf heb ik Tableau voor het eerst gebruikt voor een Coursera data-visualisatieopdracht. Deze eerste ontmoeting met Tableau was positief, en smaakte naar meer. Vandaar dat ik als webanalist afgelopen week de ‘Tableau experience” heb bezocht om te horen wat er binnen een bedrijfsomgeving mogelijk is met Tableau. Ik ben enthousiast... » Lees meer van 'The Tableau Experience deel 1 – introductie van Tableau'
16 Top Tips voor een Big Data Stappenplan
Het afgelopen jaar heb ik verschillende (big) data-specialisten horen spreken over hoe je nu aan de slag moet gaan met big data. Daarom heb ik besloten de kennis van Ben Jones (AKQA), Aaron Bird (Adobe Insight) en Sandjai Bhulai (VU Amsterdam) te combineren in deze tips voor een duidelijk, overzichtelijk... » Lees meer van '16 Top Tips voor een Big Data Stappenplan'
Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics, deel 2
Eerder deze week vertelde ik waarom ik denk dat Splunk de toekomst is van data-analyse en web-analytics. Vandaag deel ik mijn eigen ervaringen met Splunk, en volgende week leg ik uit hoe je zelf met Splunk aan de slag kunt!
Wat heb ik zelf al gedaan met Splunk?
Het internet staat vol... » Lees meer van 'Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics, deel 2'