Onderzoek: status online analytics in Nederland 2010

About AnalyticsAboutAnalytics.com is de website die vorig jaar bij de lancering redelijk wat aandacht kreeg van de bekende online marketing platformen. De opzet van het platform was om webanalytics software marktaandelen in kaart te brengen. Op de achtergrond is ondertussen hard gewerkt aan de uitbreiding van het bestaande platform naar aboutanalytics 2.0. Een website waar je onafhankelijke informatie kunt vinden over alle soorten online analytics pakketten, kunt zien welke website welk pakket gebruikt en zelf kunt uitvinden welk pakket het beste past bij jouw wensen.

Vendor panel op het webanalytics congres

Het nieuwe platform lanceert op het webanalyticscongres op 2 juni 2010 waar mede oprichter Taco Potze namens AboutAnalytics een “vendor panel” zal leiden dat bestaat uit de bekende online analytics software leveranciers zoals Omniture/Adobe, WebTrends en Nedstat. De input voor de discussies in dit panel zal komen vanuit een jaarlijks te houden enquête die op dit moment live staat op de website.

Online analytics marktonderzoek

In samenwerking met de Universiteit Twente is een enquête ontworpen om de status van online analytics in Nederland in kaart te brengen. Hierbij willen we iedereen uitnodigen die een website heeft de enquête in te vullen!

Onder de deelnemers aan de enquête worden 2 entree kaarten verloot voor het webanalytics congres op 2 juni.

De 1e resultaten van het onderzoek zullen ook op het congres worden gepresenteerd. Verdere publicatie volgt hier op webanalisten.nl en in vakblad Twinkle.

Bezoek nu de About Analytics website of start direct de enquête

Reacties (10)

  1. Het artikel is door Ton geschreven, maar kan het wel uitleggen πŸ˜€

    Als je een website hebt ben je vrij om de enquête in te vullen. Het gaat er hier om dat er (bijvoorbeeld) niet 10 consultants die aan snsbank.nl werken de enquête invullen, maar dat dit gebeurt door de échte eigenaar (vandaar het woord ‘eindklant’, wellicht had dat beter ‘eigenaar’ kunnen zijn).

    Je houdt altijd dat er ook binnen bedrijven meerdere analisten aan een site kunnen werken, maar goed, dat is beter dan 10 consultants en 2 interne analisten. We willen graag de visie van de eigenaar en niet die van een ‘externe’.

  2. @Reinout thanks haal jou en @Ton nog al eens door elkaar πŸ™‚ Dus wat je bedoelt is geen consultants naar wel webanalisten of website eigenaren?

  3. Er zijn er meer die ons wel eens door elkaar halen πŸ˜€

    Consultants alleen over hun eigen website, dus een consultant van Adversitement over adversitement.nl en die van Netsociety over netsociety.nl, etc

    edit: Heb de tekst in het artikel aangepast.

  4. Kijk, ik zie dat @reinout de te lange zin van @ton heeft vervangen voor: “Hierbij willen we iedereen uitnodigen die een website heeft de enquête in te vullen!” Hij wordt nog eens content strateeg πŸ™‚

  5. “Kijk, ik zie dat @reinout de te lange zin van @ton heeft vervangen voor: Ò€œHierbij willen we iedereen uitnodigen die een website heeft de enquête in te vullen!Ò€ Hij wordt nog eens content strateeg”
    Of: Wij verzoeken elke website-eigenaar de enquete in te vullen.

  6. @WoooW klopt niet helemaal. Je wilt de enquete laten invullen door iedereen die meerwaarde kan halen uit het krijgen van bezoekersgegevens van de website(s) waarvoor of waaraan hij werkt (of manager van dit soort mensen is). Daarnaast lijkt de conversie van de originele zin hoger, of komt dat omdat iedereen de enquete toch wel invult ondanks de zin πŸ™‚ We hadden het moeten AB testen. Nu heeft de default versie het voordeel van het first mover advantage.

Reacties zijn gesloten.