Learnings bij het testen van een Landingspagina

De afgelopen campagnetijd voor zorgverzekeringen was weer heftig en spannend. In de laatste 2 maanden van het jaar stappen meer dan 90% van de switchers over naar een nieuwe zorgverzekeraar. In deze periode hebben Menzis en Anderzorg haar landingspagina voor de bezoekers uit Adwords en Affiliate marketing getest. Best gedurfd om in een... » Lees meer van 'Learnings bij het testen van een Landingspagina'

SEO-copywriting kost conversie

Kijk uit met SEO-copywriting. Die les kun je leren uit een verrassende A/B-test van titels boven een landingspagina. De test is gedraaid met 2 verschillende paginatitels. Een titel met daarin 2 keer een SEO-zoekwoordcombinatie van 4 woorden, en een meer persuasieve, verleidelijke titel met daarin maar 1 keer de zoekwoordcombinatie. De verleidelijke titel converteerde 200%... » Lees meer van 'SEO-copywriting kost conversie'

Het einde van de klassieke landingspagina?

Heb je je weleens afgevraagd waarom zoveel wordt geschreven over een landingspagina? Waarschijnlijk omdat het zo verrekte lastig is een goede conversie te behalen. Het nadeel van de klassieke landingspagina, zoals we haar kennen, is dat er een nieuw venster voor wordt geopend. Dit kost tijd en verstoort de "flow" behoorlijk... » Lees meer van 'Het einde van de klassieke landingspagina?'

Landingspagina optimalisatietips en praktijk cases

Het nut van landingspagina's wordt nog wel eens onderschat. Ook is de definitie van een landingspagina nog wel eens punt van discussie. In dit artikel een uitleg over het nut van landingspagina's, tips om ze te optimaliseren en praktijkcases van optimalisaties. Een landingspagina kan elke pagina op een website zijn,... » Lees meer van 'Landingspagina optimalisatietips en praktijk cases'