Kijk je mee? ING test 4 landingspagina’s
Er wordt online heel wat getest. Soms worden de variaties en resultaten bekend gemaakt, maar vaak blijven deze onzichtbaar voor 'buitenstaanders'. Het bekijken van andermans testen (en resultaten) kan ertoe leiden dat je zelf ook weer nieuwe ideeën krijgt om uit te testen. Zo kan een eerdere test van de... » Lees meer van 'Kijk je mee? ING test 4 landingspagina’s'
Learnings bij het testen van een Landingspagina
De afgelopen campagnetijd voor zorgverzekeringen was weer heftig en spannend. In de laatste 2 maanden van het jaar stappen meer dan 90% van de switchers over naar een nieuwe zorgverzekeraar.
In deze periode hebben Menzis en Anderzorg haar landingspagina voor de bezoekers uit Adwords en Affiliate marketing getest. Best gedurfd om in een... » Lees meer van 'Learnings bij het testen van een Landingspagina'
Grip op online campagnes deel 3: Het succes van de campagne
In een aantal artikelen wil ik laten zien hoe je als marketeer een goede grip houdt op je geïnvesteerde budget in online marketing activiteiten. In het eerste deel hebben we gesproken over een goede voorbereiding in de vorm van een meetplan. Het tweede deel ging over het rapporteren, segmenteren &... » Lees meer van 'Grip op online campagnes deel 3: Het succes van de campagne'
7 regels voor een betere landingspagina
Ik heb een artikel gelezen van Oli Gardner. Een interessant artikel over verleiding van bezoekers die terecht komen op jouw landingspagina's. De moeite waard om te vertalen en hier te publiceren.
Het gaat uit van de volgende 7 regels.
1. Wees niet subtiel
De call to action op de landingspagina is het belangrijkste. Om... » Lees meer van '7 regels voor een betere landingspagina'
5 tips voor betere landingspagina´s
Een goede landingspagina levert goede resultaten op. Maar een goede landingspagina maken is makkelijker gezegd dan gedaan. Tijd om eens te kijken naar hoe je zo´n goede pagina in elkaar draait. Oftewel: tips voor betere landingspagina´s.
Maar laat ik beginnen met te vertellen aan degenen die nog niet zo lang met... » Lees meer van '5 tips voor betere landingspagina´s'
SEO-copywriting kost conversie
Kijk uit met SEO-copywriting.
Die les kun je leren uit een verrassende A/B-test van titels boven een landingspagina.
De test is gedraaid met 2 verschillende paginatitels. Een titel met daarin 2 keer een SEO-zoekwoordcombinatie van 4 woorden, en een meer persuasieve, verleidelijke titel met daarin maar 1 keer de zoekwoordcombinatie.
De verleidelijke titel converteerde 200%... » Lees meer van 'SEO-copywriting kost conversie'
Het einde van de klassieke landingspagina?
Heb je je weleens afgevraagd waarom zoveel wordt geschreven over een landingspagina? Waarschijnlijk omdat het zo verrekte lastig is een goede conversie te behalen.
Het nadeel van de klassieke landingspagina, zoals we haar kennen, is dat er een nieuw venster voor wordt geopend. Dit kost tijd en verstoort de "flow" behoorlijk... » Lees meer van 'Het einde van de klassieke landingspagina?'
Landingspagina optimalisatietips en praktijk cases
Het nut van landingspagina's wordt nog wel eens onderschat. Ook is de definitie van een landingspagina nog wel eens punt van discussie. In dit artikel een uitleg over het nut van landingspagina's, tips om ze te optimaliseren en praktijkcases van optimalisaties. Een landingspagina kan elke pagina op een website zijn,... » Lees meer van 'Landingspagina optimalisatietips en praktijk cases'