Sentiment analyse om conversie verandering te verklaren
Op 10 augustus reageerde ik op dit weblog op een artikel van Reinout Wolfert: "Invloed van concurrentie en prijs". In dit artikel toont Reinout aan dat het belangrijk is om voor verklarende analyse over informatie te kunnen beschikken van de prijzen van jouw producten t.o.v. die van de concurrentie. Daarbij... » Lees meer van 'Sentiment analyse om conversie verandering te verklaren'
Maak social media inspanningen meetbaar
Met dank aan Gihaux kwam ik een interessante presentatie tegen over social media metrics ´Measuring the unmeasurable´ die ik graag met jullie wil delen.
Yongfook CEO van Egg.co gaf deze presentatie op Blogout ´09 in Singapore. Hij gaat in op de vraag waarom social media een reputatie heeft om zo moeilijk... » Lees meer van 'Maak social media inspanningen meetbaar'
Internet beïnvloedt mensen bijna twee keer zoveel dan TV
Internet heeft bijna twee keer zoveel invloed bij consumenten, wanneer zij beslissingen moeten nemen, dan TV heeft in de UK, Duitsland en Frankrijk. Dit blijkt uit de Digital Influence Index (DII), een studie die zich richt op de consumptie van medie en online gedrag, uitgevoerd door Fleishman-Hillard en Harris Interactive.
In... » Lees meer van 'Internet beïnvloedt mensen bijna twee keer zoveel dan TV'