Google Analytics en AJAX: pagetracking inclusief alle data

Veel sites gebruiken AJAX (Asynchronous JavaScript And XML). Dit kan ervoor zorgen dat Google Analytics trackingcodes niet volledig werken. Deze blogpost zet het probleem uiteen en geeft ook twee oplossingen, waarvan één gebruik maakt van Google Tag Manager. Probleem: Pagetracking terwijl de initiële data nog niet klaarstaan Wanneer je gebruik maakt van Custom Dimensions,... » Lees meer van 'Google Analytics en AJAX: pagetracking inclusief alle data'

20 must-haves voor meer resultaat uit Google Analytics + 3 bonus tips voor Google Webmaster Tools

Een analytics pakket als Google Analytics is een essentieel onderdeel voor het goed kunnen runnen en optimaliseren van een website, maar daarvoor is natuurlijk wel van essentieel belang dat Google Analytics goed is geïmplementeerd op je website. Net als een kok zijn werk alleen goed uit kan voeren met een accurate... » Lees meer van '20 must-haves voor meer resultaat uit Google Analytics + 3 bonus tips voor Google Webmaster Tools'

De 4 lagen van Big Data die iedereen moet kennen

Er is nog steeds veel verwarring over Big Data. Daarom heeft Bernard Marr voor Smart Data Collective een artikel geschreven over de 4 lagen van Big Data die iedereen moet kennen: de verschillende stadia die data doorloopt voor deze tot waardevolle inzichten leidt. Het hele punt van een big data strategie is om een... » Lees meer van 'De 4 lagen van Big Data die iedereen moet kennen'

5 analytics plugins voor WordPress webshops

Web analytics software geeft webmasters de mogelijkheid om te weten waar hun bezoekers vandaan komen en wat ze doen. Voor e-commerce websites kan een strategisch web analytics plan de omzet verhogen en de bounce rate verlagen. Er zijn heel veel verschillende analytics platforms om uit te kiezen, en veel webmasters kiezen er voor om... » Lees meer van '5 analytics plugins voor WordPress webshops'

Website- en off-site data combineren voor Google Analytics remarketing

Het Google Analytics platform is over de jaren veranderd van een web analytics tool naar een 'user-centric digital measurement tool'. Met deze evolutie kwamen een aantal veranderingen aan het systeem, alsook compleet nieuwe features. Maar wat kan je doen wanneer je dit allemaal samen gaat gebruiken?   In dit artikel legt Justin... » Lees meer van 'Website- en off-site data combineren voor Google Analytics remarketing'