google analytics relabelling-machine

Nieuw! Hernoem je Google Analytics rapporten zoals jij het wilt

De nieuwe, gratis, Google Chrome extensie, Google Analytics Relabelling Machine, helpt jou bij je Google Analytics rapporten. Jij hebt vast ook wel eens moeite met de bewoordingen die Google Analytics standaard gebruikt. Dit zijn vaak niet de woorden die binnen jouw bedrijf worden gehanteerd. Of je hebt geen webshop maar... » Lees meer van 'Nieuw! Hernoem je Google Analytics rapporten zoals jij het wilt'

Heap Analytics – disruptive analytics tools uitgelicht (interview)

In navolging op mijn interview met Yali Sassoon van Snowplow Analytics sprak ik ook met Heap Analytics founder Matin Movassate (@matinm1). Heap Analytics wint razendsnel aan populariteit onder startups en enterprise businesses die op zoek zijn naar alternatieve methodes voor digital data analyse.  Ik vroeg Matin om zijn visie rondom de ontwikkelingen... » Lees meer van 'Heap Analytics – disruptive analytics tools uitgelicht (interview)'
analytics header

Meer inzicht uit conversietesten met behulp van web analytics

Bezoekers verwachten dat ze op elk moment snel en eenvoudig een relevant aanbod krijgen. Om bezoekers goed te kunnen bedienen ga je inzichten verzamelen over hoe de verschillende doelgroepen op je website informatie gepresenteerd willen krijgen in de verschillende fases van de customer journey. Met behulp van conversietesten kun je... » Lees meer van 'Meer inzicht uit conversietesten met behulp van web analytics'

Snowplow Analytics – disruptive analytics oplossing uitgelicht (interview)

In dit artikel doe ik verslag van het interview dat ik recent had met Yali Sassoon (@yalisassoon), mede-oprichter van Snowplow Analytics. In dit interview gaan we dieper in op het veranderende webanalytics landschap en welke rol Snowplow Analytics hierin speelt. (meer…) » Lees meer van 'Snowplow Analytics – disruptive analytics oplossing uitgelicht (interview)'
uitstappercentage versus uitvalpercentage

Het belangrijke verschil tussen uitstappercentage en uitvalpercentage

Wanneer je gaat beginnen met optimaliseren, moet je altijd een aantal data-statistieken op een rij zetten om een goed overzicht te krijgen. Welke pagina's hebben we allemaal? Hoeveel unieke gebruikers komen hier? Voor hoeveel transacties zorgt het? Hoe komen mensen op de pagina en waar klikken ze naartoe? Met behulp van deze data kun je... » Lees meer van 'Het belangrijke verschil tussen uitstappercentage en uitvalpercentage'