Google heeft mijn zoekwoorden gepikt. 10 middelen om ze terug te krijgen.

Zoekwoorden zijn de hoeksteen van het internet. De waarde ligt niet alleen in weten welke woorden je op je website moet gebruiken, maar vooral om inzicht te krijgen in waar jouw bezoekers naar op zoek zijn. Als je weet wat iemand wil, kan je ze veel beter een aanbod doen. Krijg... » Lees meer van 'Google heeft mijn zoekwoorden gepikt. 10 middelen om ze terug te krijgen.'

Let op de ‘Spooktraffic’ in je webanalytics pakket

Dagelijks kijken we in ons webanalyticspakket naar bezoekersaantallen, conversieratio’s, bounce-percentages etc. om op basis daarvan onze online business bij te sturen. Maar weet je eigenlijk wel zeker dat de bezoekers waarop je je aannames baseert wel échte bezoekers zijn? Het aandeel ‘spooktraffic’ wordt volgens onderzoek namelijk steeds groter. En dat... » Lees meer van 'Let op de ‘Spooktraffic’ in je webanalytics pakket'

5 fouten die je moet vermijden bij het A/B-testen van designs

A/B-testen kan je helpen om je webdesigns te verbeteren. Zelfs een kleine aanpassing, zoals het veranderen van de plek van je call-to-action knop, kan verkopen verhogen met 35.6%. Het uitvoeren van A/B-tests zal je helpen te verifiëren dat jouw designveranderingen tot betere resultaten leiden. Hoewel A/B-testen een no-brainer lijkt, zeker met... » Lees meer van '5 fouten die je moet vermijden bij het A/B-testen van designs'

Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics

Splunk is een tool ontwikkeld in 2004, van oorsprong bedoeld om IT back-office professionals machine-gegenereerde data te laten analyseren: voornamelijk weblogfiles en sensors. De basisgedachte: gebruik een soort Google zoekbalk (een interface die iedereen kent) om grote hoeveelheden data te doorzoeken. Wat is Splunk? In hun eigen woorden: Splunk is the leading... » Lees meer van 'Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics'

10 handige Google Analytics custom dashboards

Google Analytics heeft van zichzelf een vrij overzichtelijke interface, maar je kunt het dashboard ook aanpassen, zodat je de zaken die voor jou relevant zijn, direct in een oogopslag kunt zien. Econsultancy deelt 10 handige Google Analytics custom dashboards voor verschillende doeleinden van over het web. Mobile commerce dashboard Dit dashboard is... » Lees meer van '10 handige Google Analytics custom dashboards'