Zelf aan de slag met Splunk
Vorige week vertelde ik waarom ik denk dat Splunk de toekomst is van data-analyse en web-analytics en deelde ik mijn eigen ervaringen met Splunk. Vandaag leg ik uit hoe je zelf met Splunk aan de slag kunt!
Getting Started with Splunk: aan de slag!
Nieuwsgierig geworden? Met dit stappenplan ben ook jij... » Lees meer van 'Zelf aan de slag met Splunk'
Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics, deel 2
Eerder deze week vertelde ik waarom ik denk dat Splunk de toekomst is van data-analyse en web-analytics. Vandaag deel ik mijn eigen ervaringen met Splunk, en volgende week leg ik uit hoe je zelf met Splunk aan de slag kunt!
Wat heb ik zelf al gedaan met Splunk?
Het internet staat vol... » Lees meer van 'Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics, deel 2'
Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics
Splunk is een tool ontwikkeld in 2004, van oorsprong bedoeld om IT back-office professionals machine-gegenereerde data te laten analyseren: voornamelijk weblogfiles en sensors. De basisgedachte: gebruik een soort Google zoekbalk (een interface die iedereen kent) om grote hoeveelheden data te doorzoeken.
Wat is Splunk? In hun eigen woorden:
Splunk is the leading... » Lees meer van 'Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics'
10 handige Google Analytics custom dashboards
Google Analytics heeft van zichzelf een vrij overzichtelijke interface, maar je kunt het dashboard ook aanpassen, zodat je de zaken die voor jou relevant zijn, direct in een oogopslag kunt zien. Econsultancy deelt 10 handige Google Analytics custom dashboards voor verschillende doeleinden van over het web.
Mobile commerce dashboard
Dit dashboard is... » Lees meer van '10 handige Google Analytics custom dashboards'
Tip: Google Analytics segment – Alleen Smartphone verkeer
Google Analytics meet standaard bezoekers die afkomstig zijn van een mobiel device. En onder ‘mobiel’ verkeer verstaat Google ook tablets. In de rapportage wordt dat ook netjes aangegeven.
Als je gaat analyseren is het echter zinvol om smartphone bezoeken en tablet bezoeken uit te splitsen. Een website werkt immers vaak prima... » Lees meer van 'Tip: Google Analytics segment – Alleen Smartphone verkeer'
5 Google Analytics time savers
2300 jaar geleden zei men voor het eerst "tijd is geld", maar het is vandaag de dag misschien nog meer waar dan in de Romeinse tijd. Of het de deadline van werk is, of de kinderen die van school gehaald moeten worden, iedere minuut die we kunnen besparen is meegenomen.... » Lees meer van '5 Google Analytics time savers'
Tutorial: Universal Analytics in de praktijk
Universal Analytics van Google is net gelanceerd. De toepassingen blijven voor veel mensen echter vaag, want wat kun je er nu precies extra mee? De beste manier om dit te leren is door er gewoon eens mee aan de slag te gaan, in de praktijk.
Universal Analytics: een korte introductie
We hebben... » Lees meer van 'Tutorial: Universal Analytics in de praktijk'
A/B-testen 2.0: webstatistieken verzamelen met A/B-testen
A/B testen associeer je misschien met het toevoegen van groene vinkjes, het veranderen van tekst of het verbergen of tonen van elementen. En testresultaten tonen keer op keer aan dat dergelijke subtiele wijzigingen grote conversiestijgingen kunnen opleveren.
Met tools zoals Optimizely en Visual Website Optimizer kunnen testvarianten snel gemaakt én live... » Lees meer van 'A/B-testen 2.0: webstatistieken verzamelen met A/B-testen'