Google Analytics tip: Optimaliseer lengte van formulieren

De lengte van een formulier is één van de factoren die een rol spelen wanneer er gekeken wordt naar het conversiepercentage van een formulier. Om inzicht te krijgen in uitval op formulieren zijn er tools zoals ClickTale, waar Ton Wesseling eerder over schreef. De meeste bedrijven gebruiken Google Analytics als... » Lees meer van 'Google Analytics tip: Optimaliseer lengte van formulieren'

Haal meer uit je Search Advertising Campagne

Je huidige Search Advertising Campagne kan beter! Echt. Het is nog simpel ook, RichPage optimaliseert in twee stappen. 1. Optimaliseer je website, 2. Analyseer het weigeringspercentage. Linda Bustos kijkt expliciet alleen naar de mate van doorklikken (Click Through Rates), ook interessant, maar we kijken eerst naar optimalisatie en weigeringspercentage. Kom terug,... » Lees meer van 'Haal meer uit je Search Advertising Campagne'

Toolreview: notificatie van bezoekacties + chat: woopra.com

Ik heb me even afgevraagd wat ik nu precies aan moest met Woopra.com toen dit gratis product op de markt kwam. Veel enthousiaste reacties en uitspraken als "porno voor webanalisten". Mijn gedachte was: leuk dat er realtime statistische informatie toegankelijk wordt gemaakt, maar wat is de meerwaarde boven bijvoorbeeld Google... » Lees meer van 'Toolreview: notificatie van bezoekacties + chat: woopra.com'

Minimaliseer weigeringspercentage, maximaliseer loyaliteit!

De homepage van een website is in steeds minder gevallen de eerste pagina die een bezoeker bezoekt. Dit komt door de verschillende manieren waarop een bezoeker een website kan bezoeken (zoekmachines, startpagina's, banners, bookmarksites, social/community sites, etc). Dit bezoek gaat allang niet allemaal meer via de homepage. Het bezoek aan... » Lees meer van 'Minimaliseer weigeringspercentage, maximaliseer loyaliteit!'