Toolreview: notificatie van bezoekacties + chat: woopra.com

Ik heb me even afgevraagd wat ik nu precies aan moest met Woopra.com toen dit gratis product op de markt kwam. Veel enthousiaste reacties en uitspraken als "porno voor webanalisten". Mijn gedachte was: leuk dat er realtime statistische informatie toegankelijk wordt gemaakt, maar wat is de meerwaarde boven bijvoorbeeld Google... » Lees meer van 'Toolreview: notificatie van bezoekacties + chat: woopra.com'

Minimaliseer weigeringspercentage, maximaliseer loyaliteit!

De homepage van een website is in steeds minder gevallen de eerste pagina die een bezoeker bezoekt. Dit komt door de verschillende manieren waarop een bezoeker een website kan bezoeken (zoekmachines, startpagina's, banners, bookmarksites, social/community sites, etc). Dit bezoek gaat allang niet allemaal meer via de homepage. Het bezoek aan... » Lees meer van 'Minimaliseer weigeringspercentage, maximaliseer loyaliteit!'

Tip: Hoe ga je om met afbeeldingen van gebruikers?

Een boost van 147% op de verkoop. Oké, duidelijk, afbeeldingen hebben invloed op conversie. Linda Bustos heeft op Get Elastic een leuke serie van artikelen geschreven over het effect van afbeeldingen op e-commerce sites. Ik zal deel 3 behandelen: het effect van customer submitted afbeeldingen op je e-commerce site. Afbeeldingen van... » Lees meer van 'Tip: Hoe ga je om met afbeeldingen van gebruikers?'

Vergelijk niet alleen nu met toen, maar ook toen met nu!

Eigenlijk een hele simpele praktijktip, maar toch een element van analyse die ik vaak niet terug zie in rapportages over prestaties van de website. Wekelijks wordt er in vele bedrijven gerapporteerd over de meeste bezochte (landings)pagina's, welke herkomsten het meeste bezoek opleverden, de meest gebruikte zoekwoorden bij externe zoekmachines en... » Lees meer van 'Vergelijk niet alleen nu met toen, maar ook toen met nu!'