
Advanced Analysis voor Google Analytics 360
Begin deze maand introduceerde Google een nieuwe feature voor haar Google Analytics 360 klanten (voorheen Google Premium). Met Advanced Analysis biedt GA 360 nu de mogelijkheid om met drie nieuwe tools (Exploration, Segment Overlap en Funnel Analysis) de data van een website sneller en dieper te onderzoeken zodat je nog... » Lees meer van 'Advanced Analysis voor Google Analytics 360'

Basisboek Digital Analytics
Eindelijk!
Toen het nieuws me ter oren kwam, dat er een echt studieboek zou uitkomen over Digital Analytics, was ik meteen enthousiast. Ik heb direct Danny Oosterveer benaderd.
Danny is iemand die alle kansen aangrijpt om zijn digitale kennis te delen. Als auteur, spreker en docent, maar ook toegepast als... » Lees meer van 'Basisboek Digital Analytics'

Optimaliseer je workflow in Adobe Analytics Workspace
Het gebruik van Adobe Analytics is een vrij onderbelicht onderwerp in een wereld die met name gedomineerd wordt door de positie van Google Analytics. Dat is op zichzelf ook niet zo vreemd want Adobe Analytics is een betaalde oplossing die met name gericht is op en gebruikt wordt door bedrijven... » Lees meer van 'Optimaliseer je workflow in Adobe Analytics Workspace'

Wat verandert met de Google Analytics API sheets add on update?
De Google Analytics API plus de Google sheets add on is mijn favoriete tool voor Google Analytics. Het automatiseren van standaard rapporten en de mogelijkheid om segmenten uit te schrijven i.p.v. 15 dingen aan te moeten klikken besparen mij zeker een paar uur per week. Eerder schreef ik al een... » Lees meer van 'Wat verandert met de Google Analytics API sheets add on update?'

Amplitude voor Web & Product Analytics
Als je op zoek bent naar de juiste tool voor web analytics, maar je hebt vooral een hoop events die je wilt versturen, dan is een tool als Google Analytics of Adobe Analytics niet altijd de juiste keuze. Met name als je snel groeit is een integratie met Snowplow of een andere inhouse... » Lees meer van 'Amplitude voor Web & Product Analytics'

In 5 stappen Custom Funnels in Google Analytics
Google Analytics gebruikers kennen vast wel het moment dat je de funnel van je bedrijf wilt inzien maar dat je erachter komt dat deze niet goed is ingesteld bij je doel instellingen. Ook het Custom Funnel Rapport in Google Analytics Premium biedt maar een beperkt aantal funnel stappen. Omdat Google... » Lees meer van 'In 5 stappen Custom Funnels in Google Analytics'

GDPR, GA en GTM: 4 concrete tips
Nog een paar maandjes en de transitieperiode van GDPR is voorbij. Je hebt dan officieel 2 jaar de tijd gekregen om je zaken op orde te hebben. Geen smoesjes meer, geen uitwegen. Voldoe aan de regels of neem het risico op (flinke) boetes. Daarom nog even op een rij wat... » Lees meer van 'GDPR, GA en GTM: 4 concrete tips'

Google zet de gebruiker centraal in de nieuwe update van Google Analytics
Eind 2017 heeft Google een interessante update gedaan door de gebruiker centraal te zetten in Google Analytics. In het persbericht wordt duidelijk dat bijna 90% van de “marketing executives” meer inzicht wil in user journeys over sessies heen. Een logisch gevolg hiervan is dat google analytics de rapporten op gebruikers... » Lees meer van 'Google zet de gebruiker centraal in de nieuwe update van Google Analytics'