4 uitdagingen voor effectievere zoekmachinemarketing

Eduard Blacquière presenteert tijdens SES Amsterdam de resultaten van zijn marktonderzoek zoekmachinemarketing 2010. Eduard legde tien vragen voor aan mensen in de markt. Ook ik beantwoordde deze vragen over de huidige markt, de concurrentie, trends en toekomst. Tijdens het antwoorden werd me iets duidelijk, zoekmachinemarketing kan zoveel effectiever! Dat inspireerde... » Lees meer van '4 uitdagingen voor effectievere zoekmachinemarketing'

Vijf redenen waarom bezoekers het bestelproces niet afronden

1 - Ze gebruiken de winkelwagen als onderzoeksmiddel Bezoekers zijn niet op je site om te kopen, maar om te onderzoeken. Voor het overgrote deel zijn je klanten slimme consumenten. Ze vergelijken alles, zoals de (verzend)kosten, voordat ze hun beslissing nemen. Deze consumenten zijn niet bang om artikelen aan hun winkelwagen... » Lees meer van 'Vijf redenen waarom bezoekers het bestelproces niet afronden'

De 9 redenen om de volle winkelwagen niet af te rekenen

Eergisteren schreef ik een artikel over het McAfee white paper "Digital window shopping, a long journey to buy", waarin onderzocht is of het aantal bezoekers dat een online gevulde winkelwagen achterlaat zonder af te rekenen kan worden verminderd met het toevoegen van veiligheids certificaten. Uit de jaarlijkse "merchant survey" van... » Lees meer van 'De 9 redenen om de volle winkelwagen niet af te rekenen'

Haal meer uit je online survey

We hebben onlangs onze eerste succesvolle koppeling (tussen onze online survey en online data) tot stand gebracht. Maar wat haal je hier dan uit? Wij streefden naar een zeer hoge response (lees ingevulde online enquêtes). Aangezien we onderzoek gingen verrichten in een proces waar relatief weinig bezoekers komen. Het betrof een exit-onderzoek wat inhield dat we op het... » Lees meer van 'Haal meer uit je online survey'