
Datakwaliteit: waar streef je naar?
Herken je de volgende situatie? Je levert als webanalist een rapportage op en na verloop van tijd ontvang je vragen van mensen die twijfelen of de cijfers wel kloppen. In zo’n situatie gebruikt men hoogstwaarschijnlijk naast jouw rapportage ook data die afkomstig is uit andere bronnen. Rapportages uit een CRM-... » Lees meer van 'Datakwaliteit: waar streef je naar?'

CRO op C-level: een interview met André Morys
Tijdens de award night van de Dutch CRO awards 2017 was André Morys (CEO at Web Arts AG) uitgenodigd om te spreken over digitale transformatie en de magie van het combineren van data en psychologie. Na afloop van zijn presentatie hebben wij de kans genomen om hem een paar vragen... » Lees meer van 'CRO op C-level: een interview met André Morys'

De Dutch CRO Awards 2017: een interview met de winnaars
Eind september zijn de winnaars bekend gemaakt van de eerste Dutch CRO Awards ooit! De awards kennen 4 categorieën: Mobile, Ad Testing, Conversie Testen en Personalisatie. Daarnaast werd er nog een eervolle vermelding weggegeven binnen de categorie Conversie testen. Alle inzendingen voor de Dutch CRO Awards 2017 zijn door een... » Lees meer van 'De Dutch CRO Awards 2017: een interview met de winnaars'

Beheer en publicatie van de productinformatie bij een B2B webshop
Dit artikel betreft deel 2 van het onderwerp “Productinformatie op orde bij een B2B-shop”. Lees deel 1 hier.
Nog even opfrissen
In deel 1 ging het over hoe je de productinformatie in orde maakt (zie ook mijn vorige artikel). We gaan er dus in dit artikel van uit dat de informatie netjes in een product... » Lees meer van 'Beheer en publicatie van de productinformatie bij een B2B webshop'

Automatiseer je test analyse (Google Analytics)
Het begin van iedere A/B test analyse is vrijwel hetzelfde. Je specificeert de bezoekers die hebben deelgenomen aan de test en de bezoekers die daarnaast ook het testdoel hebben behaald. Dit doe je voor control en alle varianten. Vervolgens stop je de resultaten in een calculator om het resultaat te... » Lees meer van 'Automatiseer je test analyse (Google Analytics)'

Het Digital Analytics Congres 2017
Vorige week woensdag 11 oktober werd de tweede editie van het Digital Analytics Congres georganiseerd door de MOA in Utrecht. Meer dan 200 online specialisten lieten zich inspireren en kregen antwoord op vragen als: Hoe vertaal je gedragsdata naar innovatie? Zorg jij als analist voor verandering? Is jouw organisatie al... » Lees meer van 'Het Digital Analytics Congres 2017'

Ton Wesseling over CRO in 2010, 2017 en 2024
In 2009 kwamen Bart Schutz en Ton Wesseling (Online Dialogue) met het idee om een bedrijf te starten vanuit het geloof dat ze met behulp van psychologie en data de online dialoog tussen bedrijf en klant net zo goed als of zelfs beter konden maken dan de offline dialoog. Precies een jaar later... » Lees meer van 'Ton Wesseling over CRO in 2010, 2017 en 2024'

Conversie optimalisatie bij kleine aantallen
Het optimaliseren van een website is vooral bij de grote bedrijven in Nederland steeds meer gemeengoed geworden. Bij kleine bedrijven is conversie optimalisatie minder bekend, al merk ik dat ook hier de behoefte aan optimalisatie vaak groot is. Helaas is A/B testen vaak niet mogelijk bij lage conversieaantallen. Om te... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie bij kleine aantallen'