4 voordelen van big data binnen e-commerce

Big data analyse, in de context van e-commerce, is het verzamelen van grote hoeveelheden informatie om kooppatronen te ontdekken en inzichten op te doen over klantgedrag. De inzet van big data binnen e-commerce levert zowel de verkoper als de klant voordelen op. Daarom schreef Abdullahi Muhammed voor Big Data Collective over deze 4 voordelen... » Lees meer van '4 voordelen van big data binnen e-commerce'

Het omslagpunt van data-kwaliteit

Ongeacht in welke markt je werkt, data is je meest waardevolle bezit. Samen met de machines en de voorraden, zijn data en inzichten de sleutel tot winst en groei. Data heeft ook de unieke mogelijkheid om iedere afdeling en iedere functie samen te brengen. Het kan problemen in processen onthullen, productiviteit van je medewerkers verbeteren... » Lees meer van 'Het omslagpunt van data-kwaliteit'

Segmenteren & personaliseren: hoe ver ga je? #DDTT 6

Wat doe je als een A/B test goed uitpakt voor je nieuwe bezoekers, maar niet voor bezoekers die vaker terugkomen op je site? Segmenteren is een onmisbaar onderdeel van webanalytics, maar zorgt in de praktijk ook voor de nodige hoofdbrekens. Segmenten zijn niet altijd makkelijk van elkaar te onderscheiden (vertonen overlap)... » Lees meer van 'Segmenteren & personaliseren: hoe ver ga je? #DDTT 6'

Zes must-reads uit 2015: De beste boeken volgens Webanalisten.nl

Het team van Webanalisten heeft de koppen even bij elkaar gestoken. We hebben de beste boeken van het afgelopen jaar op een rijtje gezet. Dit zijn de zes must-reads op het gebied van digital marketing, consumentengedrag, growth hacking en data. Weet je maar niet wat je wil hebben voor Kerst? Nu... » Lees meer van 'Zes must-reads uit 2015: De beste boeken volgens Webanalisten.nl'