Het omslagpunt van data-kwaliteit

Ongeacht in welke markt je werkt, data is je meest waardevolle bezit. Samen met de machines en de voorraden, zijn data en inzichten de sleutel tot winst en groei. Data heeft ook de unieke mogelijkheid om iedere afdeling en iedere functie samen te brengen. Het kan problemen in processen onthullen, productiviteit van je medewerkers verbeteren... » Lees meer van 'Het omslagpunt van data-kwaliteit'

Segmenteren & personaliseren: hoe ver ga je? #DDTT 6

Wat doe je als een A/B test goed uitpakt voor je nieuwe bezoekers, maar niet voor bezoekers die vaker terugkomen op je site? Segmenteren is een onmisbaar onderdeel van webanalytics, maar zorgt in de praktijk ook voor de nodige hoofdbrekens. Segmenten zijn niet altijd makkelijk van elkaar te onderscheiden (vertonen overlap)... » Lees meer van 'Segmenteren & personaliseren: hoe ver ga je? #DDTT 6'

Zes must-reads uit 2015: De beste boeken volgens Webanalisten.nl

Het team van Webanalisten heeft de koppen even bij elkaar gestoken. We hebben de beste boeken van het afgelopen jaar op een rijtje gezet. Dit zijn de zes must-reads op het gebied van digital marketing, consumentengedrag, growth hacking en data. Weet je maar niet wat je wil hebben voor Kerst? Nu... » Lees meer van 'Zes must-reads uit 2015: De beste boeken volgens Webanalisten.nl'

Start je eerste A/B-test met Google Analytics/Tag Manager

De software-oplossingen voor het afnemen van A/B-testen schieten de laatste jaren als paddenstoelen de grond uit. We kennen allemaal Optimizely, VWO en Adobe Test&Target. Maar ook Google timmert hard aan de weg op dit gebied met de nog uit te brengen tool Google Optimize. Via Google Analytics en Google Tag Manager kun je... » Lees meer van 'Start je eerste A/B-test met Google Analytics/Tag Manager'
Digital_Data_Tips_Tuesday_2015-10-01_11-24-52

Hoe run je meer A/B testen per maand? Optimaliseer deze 4 onderdelen in je organisatie.

Tijdens de laatste Digital Data Tips Tuesday nodigde Ton Wesseling mij uit om meer te vertellen over de cultuur bij The Next Web en hoe we ons testing programma opgezet hebben. In de laatste negen maanden is er een hoop gebeurd bij The Next Web waardoor we nu veel meer... » Lees meer van 'Hoe run je meer A/B testen per maand? Optimaliseer deze 4 onderdelen in je organisatie.'
klantcontact-tips - twinklemagazine

Streef naar een dialoog met deze vijf klantcontact-tips

Streef altijd naar het hebben van een goede dialoog met je klant. Te veel organisaties communiceren in eenrichtingsverkeer. Klantcontact is daarom één van de belangrijkste onderdelen om goed te blijven optimaliseren; de hele organisatie profiteert ervan. Klantcontact bestaat niet alleen uit de telefoontjes die bij de klantenservice binnenkomen. Bij klantcontact horen alle... » Lees meer van 'Streef naar een dialoog met deze vijf klantcontact-tips'

Hoe Royal Bank of Scotland data science gebruikt heeft om klantenservice te verbeteren

Software as a Service, kortweg SaaS, in vele verschillende vormen en maten. Een van de manieren waarop software als dienst wordt aangeboden is data science. De combinatie van directe toegang tot verwerkte data in de cloud en machine learning als mogelijkheid om de meest voorkomende workflows te automatiseren zorgen er voor dat dit een... » Lees meer van 'Hoe Royal Bank of Scotland data science gebruikt heeft om klantenservice te verbeteren'