Stand van zaken op het gebied van mobiele meetstandaarden

Betrouwbare meetstandaarden voor mobiel webgebruik zijn de sleutel naar het uitbreiden van de marketing mogelijkheden op dit terrein. Vooral betrouwbare metingen over het doelgroepbereik zijn belangrijk en kunnen zorgen voor het aantrekken en vasthouden van advertentie uitgaven. Echter, de mogelijkheden van mobiele meetstandaarden zijn vooralsnog beperkt, zowel qua methodiek als... » Lees meer van 'Stand van zaken op het gebied van mobiele meetstandaarden' Rapport downloaden »

Het integreren van Behavioral Data & Online Survey onderzoek

Het Amerikaanse web analytics consultancy bureau Semphonic schreef samen met de analytics provider iPerceptions een white paper over de integratie van Behavioral Data en Online Survey onderzoek. De termen Behavioral Data en Online Survey (ook wel Voice of Customer (VoC) genoemd), worden beide veel gebruikt voor de analyse van online gedrag.... » Lees meer van 'Het integreren van Behavioral Data & Online Survey onderzoek' Rapport downloaden »

Google’s visie op Real-time bieden

Google heeft een whitepaper uitgegeven waarin het haar visie beschrijft op real-time biedingen voor display advertenties en op welke wijze media-inkopers kunnen profiteren van deze techniek. In deze white paper lees je over de herkomst van Real-time biedingen en de positie de het nu inneemt binnen het advertentielandschap. Google geeft... » Lees meer van 'Google’s visie op Real-time bieden' Rapport downloaden »

Online Measurement and Strategy 2011

Econsultancy.com deed onderzoek onder 800 bedrijven naar het gebruik van Google Analytic. In het rapport met de titel ‘Online Measurement and Strategy 2011’ komt naar voren dat het aantal bedrijven dat Google Analytics gebruikt nog steeds groeit. Google Analytics wordt voornamelijk gebruikt voor bezoekers en conversie KPI's, maar veel minder... » Lees meer van 'Online Measurement and Strategy 2011' Rapport downloaden »

Status van (online) marketing en analytics 2011

Jaarlijks brengt Unica (IBM) de status van (online)marketing uit op basis van een onderzoek onder haar klanten in Noord Amerika en Europa. Kort door de bocht betekent dit een status van marketing bij de grotere corporate bedrijven met een voorkeur voor direct marketing (279 respondenten). Daarnaast veel aandacht over... » Lees meer van 'Status van (online) marketing en analytics 2011' Rapport downloaden »