Uitgelicht bericht

Experimentation Culture Awards – online event

Tijdens #CH2019 waren er vele discussies over het belang van een experimenteercultuur en -mindset binnen organisaties. Ons werk bestaat niet enkel uit het doen van een experiment, maar het gaat vooral over het verbeteren van het proces, structuur, betrouwbaarheid, democratisering en motivatie voor experimenten en datagedreven besluitvorming. Wij zijn benieuwd hoe... » Lees meer van 'Experimentation Culture Awards – online event'

Waarom je data kwaliteit slecht is | verslag Digital Analytics congres

Woensdag 12 oktober was het Digital Analytics congres in het Media Plaza Utrecht georganiseerd door de MOA (Center for Information Based Decision Making & Marketing Research). Het was een dag vol interessante nationale en internationale sprekers en een aantal mooie business cases van Nederlandse spelers. Het meest besproken onderwerp van... » Lees meer van 'Waarom je data kwaliteit slecht is | verslag Digital Analytics congres'

Emerce Performance op 17 november in Amsterdam (+vrijkaarten!)

Performance is dé jaarlijkse update rond performance driven online advertising. De update voor en door onliners. Met de nieuwste tactieken om het rendement van digital advertising te verbeteren. Via sessies, debatten, cases en workshops biedt deze dag verdieping in onderwerpen als SEO, SEA, CRO, big data, analytics, influencer marketing en consumentenpsychologie. Emerce... » Lees meer van 'Emerce Performance op 17 november in Amsterdam (+vrijkaarten!)'

Een roadmap voor je Duitse internet marketing strategie [casestudie]

Ben  je van plan om de Duitse markt te gaan veroveren? Of ben je wellicht al actief in Duitsland, maar heb je nog niet gedacht aan je Duitse internet marketing strategie ? In beide gevallen kan deze casestudie van CF Kunststofprofielen helpen, hierna te noemen “CF”. De case Laat ik je allereerst... » Lees meer van 'Een roadmap voor je Duitse internet marketing strategie [casestudie]'

Forer Effect

"We herkennen onszelf gemakkelijk in vage, overwegend positieve en gegeneraliseerde persoonlijkheidsbeschrijvingen" Het Forer Effect (ook wel Barnum-effect genoemd) beschrijft onze neiging om de accuraatheid van persoonlijkheidsbeschrijvingen toe te wijden aan ons eigen karakter, alsof ze speciaal voor ons geschreven zijn. In werkelijkheid zijn deze beschrijvingen echter vaag, overwegend positief en erg... » Lees meer van 'Forer Effect'

Google lanceert Google Optimize, Data Studio en Session Quality Score

Google heeft op 28 september jl. de gratis versie van Google Optimize, Google Data Studio en de Session Quality Score als metric binnen Google Analytics gelanceerd. Lees hier het bericht van Google met de aankondiging. Google Optimize Na eerder al de enterprise / betaalde variant van Google Optimize - binnen de Google 360 Suite... » Lees meer van 'Google lanceert Google Optimize, Data Studio en Session Quality Score'